lördag, mars 15, 2008

Ingen sömngångare

Jag har bestämt mig! På resan till Italien i början av april, ska jag vara pigg. Tänker inte gå omkring som en sömngångare.

Jag har skaffat en stegräknare och går nu minst 8000 steg om dagen. Borde gå 10000, men någon måtta får det vara. Fast vissa dagar är jag faktiskt uppe i 11000.

Jag har minimerat intaget av bröd, potatis, ris och pasta. Äter bönor och alla sorters grönsaker istället. Vräker i mig frukt. Dricker grönt the istället för kaffe. Men en kopp kaffe per dag kan jag inte låta bli att dricka.
Varje dag dricker jag också ett par drinkar gjorda på bär, sojamjölk, yoghurt, Provivadryck och Mighty Greens grönadrinkenpulver. Mighty Green smakar som sju svåra år, så jag hoppas verkligen att det ger resultat.

Jag är fortfarande svullen i kroppen och har värk i händer och fötter. Blodtrycket, som jag kollar en gång i veckan, ligger alldeles för högt. Men fram till nästa återbesök hos läkaren ska jag kämpa på och göra allt jag kan själv för att komma ur tröttheten.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Då får vi hoppas att du är pigg då
Vicke

Anonym sa...

Du är så himla duktig!!!

Hejar på dig och kanske låter mig inspireras om du har framgång med den här dieten.

kramar!

Anonym sa...

Du gör verkligen ett rejält försök att leva sunt och nyttigt! Hoppas det ger önskat resultat!
Kram och lycka till!

Anonym sa...

Håller tummarna för att du får ordning på kroppen

Kram!

Anonym sa...

Du är utmanad i min blogg
Vicke

Anonym sa...

Har du inte fått tabletter för att sänka blodtrycket?
Stegräknaren är bra. Hade min med i Stockholm. Vi gick 19000 steg i tordags, 17000 i fredags på mässan igår gick vi 14000.
Idag har jag inte gått många steg.
Hoppas verkligen du blir pigg till Italien resan.
Misstänker själv att alla mystiska krämpor har med åldern att göra. Hormonerna är väl lika mycket ur balans som när vi var tonåringar.
Hoppas dieten gör verkan.

Bloggkram från Farmor K

Maggan sa...

Hej på dig pluttan..nu är du flitig ser jag som sitter här och har tappat taget om mitt ätande för jag vet inte vilken gång i ordningen.
Stå på dig nu så blir det säkert resultat.
Många kramar

Anonym sa...

Så duktig du är! Du jobbar verkligen aktivt för att må bra.
Hoppas verkligen svullnad och blodtryck ger med sig. Det är dags att du får en stor belöning nu.
Kramar :)

Anonym sa...

Uj, vad du är duktig! Kämpa på och "håll ut" så ska du se att det gör susen. Själv är jag svullen som en michelingumma och känner mig inte alls frisk. Riktigt tråkigt är det.
Jag håller tummarna för dig!
Kram! /Katrin