torsdag, mars 06, 2008

Lyset

För några månader sedan köpte jag mig en liten bil. En Renault Modus. Det är en bil med hög säkerhet och fantastisk komfort. Den är lättkörd och smidig. Så liten att den får rum överallt.

Enda nackdelen visar sig, när en glödlampa går sönder.
Man kan nämligen inte byta lampa själv.
Den måste in på verkstad, för hela fronten ska tas bort! Snacka om konstig konstruktion.
Tidningen "Vi bilägare" har tydligen utnämnt den till världens sämsta bil, när det gäller glödlampsbyte.

Jag var precis ner till verkstaden med min bil. Det här lampbytet kommer att göra ett stort hål i min plånbok. Suck!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Jamen det är ju uträknat. Fy för fanken för såna irritationer.

kram!

Anonym sa...

Det kostar att vara bilägare. Ha det så gott.

MVH Pinglan på AB

Anonym sa...

Så kasst!
En bekant har det lika krångligt men på hennes verkstad räcker det att hon köper lampan där så byter dom.
Låter som en bra bil förövrigt.

Hoppas allt är bra med dig.
Kram :)

Anonym sa...

Det låter ju inte klokt
Vicke

Anonym sa...

Visst är det märkligt att man inte ska kunna byta en glödlampa själv, hm hm.
Kramizzzz

Maggan sa...

Lika bra att jag inte har varken bil eller körkort.
Irriterande när sånt där gör stort hål i plånboken.
Kram

Anonym sa...

Ungefär lika illa var det när man skulle byta kamrem på en fyra år gammal Renault Senic. Det gick löst på en hutlös summa pengar. Då menar jag verkligen hutlös! Hemskt ledsen, men ALDRIG MER en Renault för mig! Hoppas du har bättre tur med din!

Anonym sa...

Underligt att en sådan enkel sak (som det ju borde vara) som att byta en glödlampa ska bli så ruskigt komplicerad bara för att lampan råkar befinna sig på en bil! Men det kan ju vara en affärside bakom det hela... Skulle inte förvåna mig! ;P
Tack för kommentarer i min blogg. Har varit ur fas, lite känslig apropå tolkning av mitt ord men nu är jag på G igen! Trevlig helg! Sköt om dig. MVH & kram från KLoktok

Anonym sa...

Ha en skön dag Imse.
Kram :)

Anonym sa...

ja, visst är det otroligt.. Nästan så jag måste lämna in våran bil också, men jag fick till det till slut.

Ha det gott,

Anonym sa...

Kan hålla med dig om at man sitter väldigt bra i en Senic! Men sedan blev det för bra med alla märkliga fel. Droppen var när bakrutan lossnade och trillade ner! Då bytte vi till en Toyota!
Kram!

Anonym sa...

Fy va irriterande./Rosa