onsdag, mars 12, 2008

Mode-blogg


Att det här inte är någon vidare mode-blogg, blev jag varse för en stund sedan, när jag insåg vad jag hade handlat idag. Det är inköp gjorda med tanke på min Italienresa i april.

Jag har köpt ett par röda gympaskor på rean på Intersport. Sen har jag beställt en grön jacka från Gudrun Sjödén. Jag kommer alltså att gå omkring och se ut som en julgran i Italien!

Möjligen kan någon tro att jag hedrar den Italienska flaggan, med min utstyrsel. Med en vit tröja till, blir bilden komplett.

13 kommentarer:

Inkan© sa...

Röda gympaskor - låter härligt. Jag hade ett par sådan (inköpta i Norge) för snart tjugo år sedan. Skitsnygga,mjukt skinn, jag fick alltid fina kommentarer, och frågor om vart jag hittat dem etc -och jag trivdes så bra med dem.
De blev totalt utslitna.

Undar om jag springer på ett par röda nästa gång jag fyller på gympaskohyllan....

Anonym sa...

Småler, det kunde varit jag som gjort samma sak. Köper ofta skor, byxor, jackor mm som är snygga var för sig men inte tillsammans.
Tror det är ett socialt arv.
Det blir säkert trevlligt i Italien ändå. Det lär vara väldigt dyrt där så det är bra att du shoppar innan.
Bloggkram från Farmor K

Anonym sa...

Låter grymt!

Anonym sa...

Då blir nog italienarna glada!
Vicke

Anonym sa...

Jag har ett par röda inköpta i Polen. De är jättefina i skinn. Italien är som ett rött skynke just nu på grund av min felbokning. MEN jag ska, jag ska...
Ha det gott och kram

Ejsans sa...

En vit tröja till det och du kommer att bli poppis i Italien. Tro mig.(tror jag)

Tack för din kommentar.

Kram
Eivor

Anonym sa...

ÅH, KLoktok tycker om röda skor mycket... Kul med lite färgklickar! :-) Å det är kul att fynda! Sköt om dig & ha det gott.

Anonym sa...

Men rött är en färg som man blir glad av så jag tror du har gjort bra inköp!
Kramar!

Anonym sa...

Hm, det är inte lätt att koordinera färger, speciellt inte nu när massor av kläder enbart finns i fula färger.
Men, det blir väl roligt att se ut som en julgran, alternativt som en Italiensk flagga...
;o)

Angående din kommentar... Vem skrev Isfolket? Var den serien bra?

Ha det gott! Katrin

Anonym sa...

Rött , grönt och vitt är ju fina färger. Önskar dig en fin fortsatt dag!

MVH

Gunnar Deckare sa...

Hej
Du kommer säkert att se bra ut på Din resa!
Det är bara att se självsäker ut så tänker alla att "detta är nog det nya skandinaviska modet"
:-)

Anonym sa...

Röda skor är snyggt, har själv ett par. Och jag älskar Gudrun Sjöden, hennes kläder är så personliga och speciella.
Jag är säker på att du kommer att ta italienarna med storm. Maken får passa sig...
;-)

kram!

Anonym sa...

Gudrun Sjödén har mycket snygga kläder. Tyvärr har jag inte råd med dom men det är härligt att ögonshoppa i hennes katalog. Tror med all säkerhet det är en väldigt fin jacka du köpt. Och röda skor är fint, jag gillar färger. Italienarna kommer med all säkerhet tycka väldigt bra om dig och dina patriotiska färger.
Kramar :)