tisdag, mars 11, 2008

Ledig

Idag är jag ledig, efter mitt långa helgpass. Jag lyckades sova till 8.30 och nu har jag tagit en långpromenad med LillaVovven. Det var skönt och behagligt ute, även om solen lös med sin frånvaro.

Sådana här lediga dagar har jag ofta femtioelva saker som behöver göras. Oftast blir dock nästan ingenting gjort. Det blir mest en slappardag.
Igårkväll satt jag uppe sent och tittade på en urdålig film. Jag tycker att det är kul att sitta uppe en måndagkväll bara för att jag kan. Det är som en lördagkväll för mig, efter en jobbarhelg.

Något som jag åstadkommit idag är en jobbansökan. Mitt vikariat går ut efter sommaren, så det är dags att lägga ut lite krokar.
Det här är ett sjuksköterskejobb som jag alltid har drömt om. På onkologmottagningens hemsjukvård. Det är nog ett attraktivt jobb, men någon ska ju få det. Varför inte jag?

Nu ska jag cykla ner till stan och köpa Litozin nyponkapslar. De är bra mot ledvärk och sen har jag upptäckt att jag inte har varit förkyld en enda dag, sen jag började med dessa för ett par år sedan. Vet inte om det är kapslarnas förtjänst, men jag inbillar mig det.
Hoj svejs så länge!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att slappa efter en jobbarhelg. Jag jobbade mycket helger förr och jag kommer ihåg att det kändes som en lördag när man var ledig efteråt eller mitt i veckan.
"Solen lös med sin frånvaro" var en fyndig mening. :)
Jag gillar din positiva inställning om jobbet du sökt. Det är bra att tänka så och jag håller tummarna för dig.
Bra det där med nyponkapslarna. Så länge dom inte gör skada gör dom nytta, sa alltid min mormor om naturens läkemedel.
Tack för värdefulla råd Imse, jag skrev en rad om det i mitt inlägg.
Kramar till dig :)

Anonym sa...

Klart att någon ska få jobbet och det kan mycklet väl bli du! En bra inställning, helt klart!
Kram!

Anonym sa...

Kloktok håller tummarna aproå jobbansökan! Visst kan det vara roande att ta en sen kväll när den följs av en ledig dag och sända en tanke till alla som måste upp tidigt:-)
Sköt om dig & ha det gott. MVH & kram

Anonym sa...

Håller tummarna för att det blir du som får jobbet!!!!
Självklart skall du ha en slappardag, det kan behövas ibland.
Kramizzzz

Maggan sa...

Jag fattar inte det här med förkylningar.. peppar, peppar jag har inte haft en redig omgång på rätt många år. Just nu vore det dödens för mig att få feber och hela skiten som hör till en förkylning och jag har inte ätit något speciellt.
Jag tänker att jag har varit så in i norden förkyld genom åren att jag väl har haft alla baciller redan. Men dumt att säga något för då ligger jag väl som en pannkaka nästa dag..
Kram och lycka till med jobbsök

Anonym sa...

Håller tummarna för att du ska få jobbet. Kan tänka mig att du är utmärkt för en sådan tjänst.

Kramar till dig idag!
:-)

Gunnar Deckare sa...

Hej
Hoppas att Du får jobbet!
Låter bra med dina kapslar.Bara det att slippa förkylningar är ju värt mycket.
:-)