tisdag, mars 04, 2008

Heltid

Måste man jobba heltid? Jag får ständigt frågan från min arbetsgivare, om jag kan utöka min arbetstid och gå in på andra ställen i kommunen där det fattas sjuksköterskor.
Men jag vill inte!
Jag går redan nu in några timmar extra, på min ordinarie arbetsplats, varje vecka. Det har jag inget emot. Men att vara på andra ställen har jag ingen lust med.

Dels har jag inte mått så bra på senaste tiden, med värk och annat, dels har jag faktiskt gått in i väggen en gång tidigare. Vill absolut inte hamna där igen.

Jag har så jag klarar mig ekonomiskt och tycker att jag kan unna mig att jobba deltid en period i livet.

Jag är på intet sätt osolidarisk med min arbetsgivare, men jag måste sätta min egen hälsa i första rummet.

Är jag konstig? Det känns faktiskt så.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, det är klart att du ska jobba som du vill
Vicke

Anonym sa...

Jag tycker du gör helt rätt! Alla har ju int ekonomiska förutsättningar för att gå ned i tid nå njut du av att du har den möjligheten! Ett tag arbetade jag 80% och hade ledigt en dag i veckan. Det var hur härligt som helst.

photoimagine sa...

Nej, du är inte konstig. Du är klok.
Du bestämmer. Punkt.

Ha det gott!
/Imagine

Anonym sa...

klart du inte är konstig. Stå på dig för fasiken!
kram!

Anonym sa...

Naturligtvis ska man inte tvinga sig att jobba mer än man orkar. Själv har jag sjukersättning 25% efter en stroke, men känner mig hela tiden skyldig p.g.a. att jag inte jobbar heltid. Men jobbar man heltid så förväntas det ju också att man jobbar övertid, så sjukersättningen är ett sort skydd. Så länge jag nu får ha den.

Maria sa...

Nej du är inte konstig, du är sund. Du prioriterar andra saker i livet och det gör du alldeles rätt i. KRAM

Anonym sa...

Inte ett dugg konstig tycker jag. Precis tvärtom! Man har ett liv och det ska man göra det bästa av...så det så :o)

Kram! :o)

//UnderCover

Anonym sa...

Du gör helt rätt som lyssnar på din kropp, ta vara på din lediga tid och njut!!!!!!
Kramizzzz

Anonym sa...

Konstig? Tvärtom, väldigt sunt resonerat. Du klarar dig ekonomiskt och det är väldigt bra. Har man problem med inkomsten kan man ju pressas över gränsen för att få det hela att gå ihop, så det är skönt att det inte är så för dig.
Du jobbar ju redan extra och eftersom du faktiskt gått in i väggen vid ett tillfälle får du absolut inte hamna där igen. Farligt!
Jag gissar att du jobbat i många år så jag tycker det är på tiden att du sätter dig och din hälsa på plats nr 1.
Kram till dig. :)

Anonym sa...

NEJ NEJ NEJ du är inte konstig. Alla borde jobba mindre. Jag skulle göra det om jag kunde. Skulle kunna sluta jobba helt och hållet och göra något nyttigt för omvärden istället. /Rosa