onsdag, mars 19, 2008

Vickes utmaning

I den grekiska bloggsfären pågår just nu en lek. En boklek.

Spelets regler lyder som följer:
Ta boken som är närmast dig.
Gå till sidan 123 (saknas denna sida ta boken som är nästnärmast dig)
Räkna fem meningar (en mening = från punkt till punkt)
Skriv i din blogg följande tre meningar, alltså den sjätte, den sjunde och den åttonde meningen (på sidan 123).
Källan ska också anges!

Min närmaste bok är en ljudbok. En bok av Alexander McCall Smith om Mma Ramotswe. Eftersom det är lite knepigt att bläddra fram till sidan 123 i en ljudbok, tar jag den näst närmaste boken:

-Tar jag den tredje sorten kommer jag att spy oavbrutet.

-Får jag dra ett exempel för dig? sa Sigurdur Oli.

-En grupp människor har varje år i tjugofem år vandrat en helg i Porsmörk tillsammans.

Ovanstående är hämtat från "Mannen i sjön", av Arnaldur Indridason.

Det är en deckare av allra bästa sort.

Fortsätt gärna med den här leken, alla som vill och inte har gjort den redan. Kul att få lite boktips!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Den boken har jag inte läst. Jag har inte heller gjort utmaningen, fast jag lovat. Är inne i en period av koncentrationssvårigheter. Vilket ord!
Ha det gott.
Kram :)

Gunnar Deckare sa...

Hej
Jag har också gjort Vickes bokövning.Vilken bra bok Du fann!
En av mina absoluta favoriter.
Tack för svaret om fruktdrinkar!
:-)
Glad Påsk!

Anonym sa...

Visst var det en kul och annorlunda utmaning:)
Hmm, den boken ligger i hyllan hos KLoktok, i läs-kön alltså...
Ack om dygnet hade 50 timmar, då skulle jag läsa halva. MInst!:-)
Önskar dig en trevlig och avkopplande påskhelg!
Ha det gott & sköt om dig. MVH & kram

Anonym sa...

Ännu en bok jag missat, jag fick massor med bra tips.
Glad Påsk önskar jag dig
Vicke

Anonym sa...

En ovanligt kul och annorlunda utmaning tycker jag också!
Trevlig Skärtorsdag1
Kram!