fredag, mars 28, 2008

Tavlan

Här kan ni se den lilla tavlan, som jag köpte på konstrundan. Det är en erkänt skicklig konstnär, som heter Helena Larsson, som har målat den. När man ser den i verkligheten, ser man ljuset och djupet i den. Den är riktigt, riktigt fin.

Idag var jag med om en otäck händelse. Jag var ute på hembesök och åkte på landsvägen utanför stan. Då ser jag en bil komma emot mig, den kör i mitten av vägen. Ju närmare mig den kommer, desto mer kör den över på min sida. Till slut ligger den helt på min körbana och kör rakt mot mig. I sista stund kastar jag bilen åt sidan, för att på så sätt undvika en krock. Jag ser sen i backspegeln att bilen fortsätter på fel sida, bilarna som kommer efter mig får också slänga sig åt sidan.
Jag hann uppfatta bokstäverna på registreringsskylten. Jag stannar och ringer till polisen, som lovade att genast skicka ut en bil.
Jag undrar om det var en självmordskandidat eller galning? Hoppas i alla fall att polisen fick tag på bilen och föraren, och att det inte hände någon olycka.

Om man bortser från denna händelse, så mår jag riktigt bra. Fick en ny blodtrycksmedicin för ett par dagar sen och den verkar fungera.
Så nu finns det hopp om livet igen!

22 kommentarer:

Anonym sa...

Guuud, vilken fin tavla. :)

Gud vilken händelse!!
Tur att du hade möjligheten att kasta dig undan. Du kunde ju dött! Hoppas dom fick fatt i galningen innan något hemskt hände. Så observant av dig att lägga nummret på minnet i den stressade situationen.
Nu steg min puls vill jag lova.

Håller tummarna stenhårt för att medicinen funkar.

Ha en skön helg.
KRAM :)

Anonym sa...

Så väldigt obehagligt men tur att det gick bra. Den enkla sanningen är att man vet aldrig vem man kör mot...
Kram!

Anonym sa...

Så bra att du mår bra! Och att det gick bra det där, riktigt otäckt ju. Jag fick hjärtklappning av att läsa nästan...

Ha en riktigt fin helg.

Kram:)

Anonym sa...

Aj aj, bara denna upplevelse kan ju få blodtrycket att skena!!!! Tur att det gick vägen och hoppas att polisen fick stopp på personen i fråga.
Kramizzzz

Anonym sa...

Men fy så hemskt!
Han/hon kanske var sjuk, eller somnat eller så. Självmordskandidater brukar sikta in sig på långtradare.

Men tavlan var riktigt vacker. Va roligt för dig.

Jag äter också blodtrycksmedicin och den verkar funka sådär...
:-)
Kramar!

Anonym sa...

Det är en fin tavla, tur att det gick bra, kanske var någon som somnade bakom ratten eller var sjuk
Vicke

Inkan© sa...

DEN TAVLAN: JA!
Och vilken underbar ram.

Jag har faktiskt en liknande guldram kring ett madonnamotiv (en ikon) Fyndade ramen på ett antikvariat för många herrans år sedan och betalade kanske 50:- för den. Ikonbilden är en släktklenod

tiami sa...

det syns även i det lilla formatet att tavlan har klass! den är jättefin.

hemskt det där med mötet på vägen, tur att du hade sinnesnärvaro att väja...

jag gillar också grönt, grönt är skönt.

ha en fortsatt skön kväll..

Maggan sa...

Jag förstår att du ville ha den tavlan så vacker och precis som du sa ser det ut som om man tittar rakt in i naturen. Tänk att kunna måla så fantastiskt!
Men så ruskigt med bilen, undrar vad det var för dåre? Eller så var han sjuk, vem vet?
Var väl tur att du äter blodtrycks medicin så att du inte fick hjärtsnörp på kuppen.
Kram

Anonym sa...

Fy vilken hemsk händelse. Jag blir alldeles kall när jag läser. Det är just sånt här som gör att jag inte vågar köra. Jag är rädd innan och har ingen aning om hur jag skulle fixa en sån här situation och galningar det finns det. Tur att det gick bra och trevligt att läsa om din blodtrycksmedicin. För mig återvände livet när jag fick det att fungera, om än inte 100%, så till att det duger.
Tavla är helt underbar. Ser ut som ett fotografi så jag förstår när du beskriver det där med ljuset hur fin den är.

Anonym sa...

Rosa tankar glömde jag ju skriva, inlägget innan.

Anonym sa...

Har du fått njuta av solen idag?
Vicke

Anonym sa...

Det var ju tur att du klarade dig helskinnad från bildrullen. Fin tavla du köpt. Ha det så gott, Imse!

MVH Pinglan på AB

Anonym sa...

Tittar in med en kram, för du har väl inte åkt än`?

Ibland går det inte att lägga kommentarer här hos dig. Det är skitskumt.
Så nu provar jag anonymt istället.

KRAM/Birgitta-Witchbitch

Anonym sa...

Läskigt! Kanske ett rattfyllo? Vilken fin tavla! Kloktok älskar björkar:) Skönt at tmedicinen verkar hjälpa... Sköt om dig! MVH & kram

Gunnar Deckare sa...

Hej
Det var en otäck upplevelse! Låter som en påverkad bilist.Alkohol eller nåt annat.
visst kan man se även på nätet att Din tavla är fin!Fast kanske är den ännu bättre i verkligheten.
:-)

Anonym sa...

Usch vad otäckt! VIlken tur du hann se numret, hoppas de fick tag på människan...vet ju aldrig vad som fått nån i bilen att köra så där..
Det var iaf en väldigt fin tavla du köpt, det är nog väl värt att åka en runda på konstrundan, den långa vägen dit till trots :)

Stor kram!

Anonym sa...

Ville bara lämna ett avtryck och önska dig en bra dag. Sköt om dig & ha det gott. Kram

Anonym sa...

Hoppas du mår bra och har det bra.
Kramar

Anonym sa...

sånt kan göra att man även då får högt blodtryck... tur att det gick bra...
kram anki

Anonym sa...

Fy tusan vad läskigt. (Fressten kan det ha varit en engelman också...)
Och det var en snyggtavla faktiskt, även om man kan ana att den är ännu bättre i verkligheten.

Anonym sa...

Vilken härlig tavla! Känns så naturlig och lättsam. Blev nästan lite glad.

Din bilkörningshistoria va dock inte lika glädjande. Vilken tur att det gick bra!

/Johanna