tisdag, april 01, 2008

Ledig dag

Idag har jag varit ledig. På min lediga dag efter ett helgpass, känner jag mig ofta stressad. Tycker att jag har så mycket, som jag borde göra. Vanligtvis blir det dock inte så mycket gjort, utan det blir mest en slappardag.

Men idag tog jag mig en tur till grannstaden. Jag gick och klippte mig på en drop in-frisering och strosade sen runt lite på stan. Fortsatte sen till ett köpcentrum utanför stan.
Jag är på jakt efter ett badrumsskåp till stugan. Det ska vara ett litet, enkelt skåp. Tyvärr är de flesta både stora och dyra. Har inte lust att betala två-tretusen för ett skåp till landet.
Någon som vet var det finns små, billiga badrumsskåp? Har kollat på nätet också, men inte hittat något.

På fredag inleder vi vår bussresa till Italien. Jag har aldrig turistat som bussresenär. Det ska bli spännande att prova på det.
Många förfasar sig över den långa resan, men efter att ha åkt Transsibiriska järnvägen, för ett par år sedan, känns inga resor långa!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Det är svårt med små badrumsskåp faktiskt. Vi var på jakt efter ett för något år sedan men hittade inget då. Ofta är det dyrare affärer med speccialsortiment som har annars är det mesta i standardmått.

Vi har gjort en del bussresor och det har varit ok. Men några fler långbussresor utan övernattning på resan dit och hem vägrar Husse att göra. Jag är nog böjd att hålla med honom...

Anonym sa...

Har du kollat på IKEA? Bor du inte nära nå't så finns ju ikea.se :o)

Ååh, vad mysigt att åka och möta våren! Hoppas ni får en riktigt skön resa full med härliga upplevelser.

Kram!

Ejsans sa...

Har också letat efter ett mindre skåp. Verkar svårt. Så tyvärr, ingen hjälp härifrån.
Men vad spännande det låter med en bussresa. Då får du ju se lite mer också på vägen dit och hem.

Är nu hemma igen. För hur länge? Tja inte vet jag. Hoppas för gott.

Tack för din kommentar.

Kram

Anonym sa...

Men vad spännande med en bussresa, på det viset har vi aldrig rest, men min svägerska och svåger reser alltid så och de tycker att det är det bästa sättet att resa på.
Kramizzzzz

Anonym sa...

Jag tycker det är helt okay med buss, vi har nu provat detta 3 gånger. Kanske kan du hitte ett på någon större loppis, eller genom en annons i lokaltidningen.
har en liten sovande hund i knäet så jag kan knappt skriva. Då stör jag ju henne :)

Maggan sa...

Konstigt det där med ledighet.. när jag jobbade så drömde jag om ledighet, allt jag skulle göra då som jag inte hann när jag jobbade. Men inte blev det så mycket av när den där ledigheten dök upp.
Men det blev mycket gjort fast jag jobbade, det tog jag igen på kvällen så nog var jag dubbelarbetande i många år.
Så det är snart dags för er resa... så spännande, vi får väl höra mer hoppas jag.
Kram

Gunnar Deckare sa...

Hej
Min dotter köpte ett jättesnyggt i en retro-affär.
Det brukar vara prisvärt.
Låter kul med er bussresa!Helt rätt tid att åka tror jag.Möta våren!
:-)

Anonym sa...

Det är ju inte så lång resa på buss till Italien, så det går nog bra
Vicke

Anonym sa...

Har ingen aning om var det går att fynda badrumsskåp, tyvärr... Vill passa på att önska dig en riktigt trevlig resa om vi inte skrivs innan du far!:-) Ha det gott & sköt om dig. Kram

Anonym sa...

bloggerisvar: Den kom tydligen redan på 1600-talet hit, men varifårn har jag ingen aning...så länge det är snälla skämt går det an :)

Ha det riktigt fint du med!
--
åh, Italien! Så härligt! Tror nog resan dit går bra, så länge man åker genom normalt fungerande länders passkontroller :)
Du får förtälja sen allt så man blir än mer sugen på åka dit själv nån gång ;)

Anonym sa...

Då vill jag önska er en jättefin resa och hoppas att ni ska få det så gott som det bara går.

Kramar!

Anonym sa...

Tror det kan vara ganska behagligt trots allt. /Rosa