fredag, juli 18, 2008

Dagen S

Tänk att man kan ringa till en helt okänd människa, för att tacka för en insändare.
Det är modigt. Gjorde mig så glad.

Idag är det den stora dagen! Semestern börjar och jag fyller år.
Jag tillhör den berömda generationen. Ni vet, Stenmark, Borg, Haglund, Andersson och Wassberg.
Jag är undantaget som bekräftar regeln. Har aldrig ens varit i närheten av att bli en idrottsstjärna. Ingen annan stjärna heller, för den delen.

I ugnen står en lammstek, som ska stekas långsamt. På spisen kokas potatis, som ska bli till en fransk potatissallad. I kylen finns en chokladtårta. Jordgubbarna är sköljda.

En flaska mousserande vin är inhandlad.

Snart bär det av till stugan!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh ett stort grattis till dig Imse! Hoppas du får en fortsatt trevlig fördelsedag,helg och semester! :-) Sköt om dig. MVH & kram

Anonym sa...

Då ber jag att få avleverera ett stort grattis till dig!
Kram!

Anonym sa...

Vilken underbar middag!
Grattis också till din födelsedag, även om jag kom hit dagen efter.

Hoppas att allt är väl med dig och att du får en fin semester och jag är inte förvånad över att du fick fin respons på insändaren, för den var klok och bra skriven.

kramar

Anonym sa...

Grattis i efterskott och jag hoppas att du får en fin semester