lördag, december 01, 2007

Större än "Idol"

Hon gjorde det, Amanda. Hon visade var skåpet ska stå.
Jag har sällan eller aldrig känt såna rysningar och frysningar, som igår, när Amanda framförde Hallelujah. Visserligen är det en av mina absoluta favoritlåtar. Men Amandas version tog fullständigt andan ur mig.

Hon kändes så enormt sårbar, så vidöppen och full av känslor. Vilken gåva att kunna förmedla känslor på detta sättet.
Det spelar ingen roll om det förekommer falska toner här och där. Hennes artisteri är någonting mer, någonting större.

Hon kommer aldrig att kunna waila fram en s.k. powerballad, men vad gör det. Hon berör mycket, mycket mer, hon kryper in under skinnet på en. Hon kommer åt varje skrymsle och varje vrå i ens själ.

Hon är så mycket mer än en "Idol".

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har inte följt programmet så noga men är faktiskt inte helt övertygad om att rätt person åkte ut igår...
Kram och ha en bra lördag!

Anonym sa...

jag tycker också att hon är jätteduktig. Weilandet är överrekommenderat enligt min uppfattning.

kram!
och ha en fin helg

Anonym sa...

ovanstående kommentar var från mig. Birgitta Alvskogen
hade!

Anonym sa...

JO, hon är duktig...Kloktok kommer ihåg henne iaf...men har dålig koll på vilka som är kvar. Picazzo också väl? Någon mer?!!!
Önskar trevlig första advent! Ha det gott & sköt om dig. MVH & kram