fredag, april 23, 2010

Diktatorsfasoner

Så har censuren slagit till. Närmare bestämt så är det gode bloggvännen Anders, som blivit träffad av censurens långa armar. Hans blogg har nämligen blivit raderad.
I bästa Nordkoreastil.

För Gud nåde den som är politiskt inkorrekt i vårt land. Som sådan blir man utsuddad och raderad.
Komma här och komma sig och tro att man är nåt. Och ifrågasätta myndigheter och massmedia. Det går icke för sig. Sånt gör man inte. I alla fall inte ostraffat.

Och straffet kan som sagt bli bortplockning. Rena, åtminstone i mina ögon, diktatorsfasonerna.

Nu tror jag ju inte att en sån som Anders, låter sig tystas så lätt. Jag tror och hoppas att återuppståndelsen är nära.

5 kommentarer:

Znogge sa...

Den eviga balansgången...

Kram

Vicke sa...

Jag tittar bara in för att önska dig en trevlig helg.

Gunnar sa...

Håller med om att det är fånigt att stänga ner bloggare. Det skall mycket till innan det blir aktuellt.
Jag tycker att han ska ha rätt att skriva vad han vill även om jag absolut inte delar hans uppfattning om flyktingbarnen.
Trevlig helg1

ingersord sa...

Så var det med den friheten...
helt åt fanders!

Pia sa...

Shit, vad har jag missat??!! Måste googla lite..
Kram!