söndag, juni 20, 2010

Trasan kommer tillbaka

Självklart ägnades gårdagen åt TV-tittning. Ett historiskt bröllop var det. Även om jag inte är någon större älskare av monarkin, så är det ändå trevligt och fint när de uppför sig väl. Och det gjorde de. Så det räckte och blev över.

Ingen Hollywoodproducent kommer någonsin att komma i närheten, när det gäller att skildra en kärlekshistoria, som i början ter sig så omöjlig och som slutar så underbart.

Och det är skönt med lite positiva strömningar genom landet. För en gångs skull. Vi översköljs annars av allt det tragiska och våldsamma som händer i världen, att lite överdosering av kärlek och lycka är mer än välkommet.

Själv har jag tankat energi och är mer än redo att möta veckans utmaningar. Många, många gånger genom åren, har jag sagt mig själv att jag inte ska låta människor dränera mig på energi. Men alltid åker jag dit. Engagerar mig för hårt och går ur striden som en urvattnad disktrasa.

Nu är dock trasan urvriden och torkad och redo att torka upp skiten som vissa lämnar efter sig.

8 kommentarer:

Znogge sa...

Visst var det ett underbart bröllop! Jag är för monarkin njöt men jag tror att även många andra kunde röras av deras innerliga kärlek!

Kram

Åsa! sa...

Det är baksidan när man jobbar med människor, och framsidan, att det berör. Ta väl vara på dig! Kram

Å sa...

Har just gråtit mig igenom framförallt Prins Daniels tal till sin prinsessa.

Styrkekramar till dig inför veckan som kommer

Å

Bibban sa...

Ja du Imse, vi kvinnor är bra på att återhämta oss. jag tror vi har en speciell gen som ger oss den förmågan;))
Kram

Susjos sa...

Bra att trasan kommer tillbaka! Bara du får återhämtning oxå!
Och vilket bröllop! Ojojoj....snacka om sagobröllop!

Pinglan sa...

Jaa, brölloppet var verkligen ett sagobröllop! Leve kärleken!

Känner igen det där med människor som dränerar en på energi. Ha några sådana "kunder" på arbetet och ibland är jag helt slut i skallen efter jobbet.

Hoppas du har möjlighet att pausa emellanåt. Var rädd om dig!!!!

Ha det fortsatt gott denna sommar!

Vicke sa...

jag är för monarkin och den blev stärkt efter bröllopet

Mimmione sa...

tittade länge och innan jag gick och lade mig såg jag prins Daniels tal till Victoria, när jag hört det tänkte jag "där vann han svenska folkets hjärta" Och dan efter ja då stod det det i alla tidningar...