lördag, juli 10, 2010

Inte Bin Laden, utan Bin Taket

Är jag förberedd? Har jag gjort i ordning kattlåda, koppel och matskålar? Jajamen, fattas bara. Allt är förberett för prinsens ankomst imorgon.
Mannen har fått förmaningstal på förmaningstal. Han får absolut inte släppa ut kissen utan uppsikt. Herregud, han kostar ju en halv förmögenhet. Katten alltså.

Ni som läst mig ett tag, minns kanske bekymret med vägen, som gränsar till stugtomten. Hur den lockade och drog den lilla vovven, som var det senaste husdjuret i familjen.
Nu var det ju inte vägen som tog hans liv, utan hjärtsjukdomen och åldern.
Men vägen är farlig och lillprinsen måste hålla sig på tomten.

Vi har för övrigt en uppsjö med andra djur här vid stugan. Mindre trevliga djur, nämligen bin. I mängder. Boende under takpannorna.
Förmodligen har de rymt från någon bigård. Och bestämt sig för att stugtaket är ett okey plejs.

I alla fall har de roat sig kungligt idag. Med mig. Jag är sönderstucken!
I min enfald gjorde jag i ordning en getingfälla, med saft, honung och socker. Den har de nonchalerat totalt.
Läste sen på nätet att bin inte alls vill ha saft.
Det bästa är istället att ta hem en biodlare, som kan försöka locka in dem i en kupa.

Idag har jag förresten tagit årets första dopp. Jag kan inte påstå att det var jätteskönt, för jag är en riktig badkruka.

Nu ska här snart tas natt, så att det blir morgon nångång!

7 kommentarer:

UnderCover sa...

Kör nu försiktigt i morron, vi vill inte höra talas om nå'n katastrof.

Lycka till med hämtningen av lillprinsenn

Anonym sa...

Jag tillhör kategorin insekersomstickerhatare. Dom små fulingarna som inte kan låta oss vara ifred!

Frogprincess sa...

Vägar är otäcka saker för våra små fyrfota vänner. Hoppas att allt går bra.
Jag har också badat i en sjö i år. Första gången sen 1995... men är det varmt så är det.

Cici sa...

Bin ska man vara rädd om, dom är livsviktiga, men som sagt kontakta en biodlare. Det ska finnas en kontaktperson som kan sköta om det där.

Ha en riktigt trevlig dag i morgon och glöm inte ta med kameran!

Znogge sa...

Allt kommer att gå galant!

Kram och stort lycka till i morgon.

oumberligating sa...

Värmerkord pågång i Sverige idag, eventuellt spå metrologerna!
Kanske du kan ta ditt andra dopp i år idag? (ler)
Ha en fin Söndag!
Kram ifrån Peter!

Charlotte sa...

Men åh vad spännande!
Lycka till med hämtningen:-)

Jo du, det där med vägar och bilar är ingen bra kombi när man har en nyfiken kisse, har själv mist 2 st pga det.
En snubbe tog sig iallafall sej tid att leta upp vart katten hade sitt hem och bad så mycket om ursäkt, men Mildred(som hon hette) kom bara utrusande ut på vägen, så han hade ingen chans.
Hade inte min granne just tittat ut och sett olyckan med Seven, så har jag nog letat än efter honom, trots id märkning!

Nu har jag två äldre katt tjejer och de verkar inte vara vid vägen, iaf inte Tuva (main coon-N. skogskatt)Hon är mest inne el så ligger hon och har uppsikt vart jag är! :-))

Badat har jag inte gjort ännu, men knäna har känt av det härliga vattnet, vi hade + 21 gr häromdagen (Övik)

Kramar och lycka till!