lördag, juli 24, 2010

Sommar, var tog du vägen?

Var tog sommaren vägen? Här behöver man bara vända ryggen till ett par dagar, så behagar den försvinna.

Men ska jag vara ärlig, så var den nog på väg bort redan i torsdags, när vi kom till vännerna i Dalarna. På kvällen besökte vi Tyttforsen och ni kan se på bilden ovan, att det blåste en hel del redan då.

Men ett par trevliga dagar blev det, i goda vänners sällskap. Lilla Isai var förstås med och gjorde stor succé. Trots att väninnan blev ordentligt allergisk.
Cornish rex anses ju vara en rätt allergivänlig ras, men det finns inga garantier för att en allergiker tål den.

Idag är det en riktigt trist dag, mulet och halv storm! Man vill inte ens gå utanför dörren.
Funderade en stund på att göra en arkeologisk utgrävning i damm- och stökhögarna, men istället gjorde jag ugnstekta äppelklyftor med kanel och musli. Mmm, så gott!

Nu hör jag emellertid att mannen har tagit badrummet i besittning, han ämnar väl befria det från de värsta kalk- och smutsfläckarna, så jag får nog göra en insats, trots allt.
Isai och jag får hjälpas åt att jaga dammråttorna!

8 kommentarer:

Znogge sa...

Klart att man blir förtjust i en sådan fin katt! Lite allergi får man stå ut med ;-)

Susjos sa...

Ja,vart tog sommaren vägen? Prickade in semestern rätt bra.
Sover ju bättre efter nattpassen när det inte är så varmt,men stackars alla kollegor som gick nu på semester!

caja sa...

Ganska skönt med lite avbräck i hettan...vi har passat på att rensa i du vet de där kökslådorna...de där man bara/mest har en massa skit...fint blev det i dem ;-)) Men vi önskar solen tillbaka om ett par dagar va?!
Kram//c

Trollpackan sa...

Det är smällar man får ta, om man är allergisk och ändå vill gosa med djuren*skratt*
Själv så är jag också allergisk, men jag har hund ändå, och det funkar på något konstigt sätt. Man blir liksom immuniserad.
Är värre allergisk mot katt, kanin, häst än vad jag är mot hund också i och för sig.

Här har sommaen också tagit ett uppehåll, regnat hela natten och just nu så duggar det. Blir väl lite innearbete, som ligger efter eftersom det är golfsäsong*skratt*, och sedan så blir det väl soffan med en hög tidningar kan jag tro;)

Vicke sa...

lite regn behövs, solen kommer tillbaka

Cici sa...

Solen kan inte skina alla dagar, det är nog torrt som det är i naturen, med stor risk för skogsbrand. Sommaren brukar väl räcka fram till slutet på augusti i alla fall.

ansepanse sa...

sommaren kommer nog tillbaka, det tror jag säkert, var tvungen att scrolla ner för att se vad Isai vad för en filur, väldigt vacker

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Roligare kan man ju ha än att jaga dammråttor och utomhus kanske det finns mer av de råttor som katten gillar.

Jag tror att sommaren kommer tillbaka redan imorgon eller kanske på tisdag -ge inte upp.