torsdag, december 16, 2010

Högst opassande

Det blev visst ett väldigt rabalder efter publiceringen av den här krönikan i Expressen. För min del uppskattade jag det skrivna. Det var fakta och inget flum. En beskrivning av läget i vårt samhälle.

Men så får man tydligen inte skriva. Nej, nej, allt ska förskönas. Problemskräcken frodas. Stoppa huvudet i sanden och sopa allt under mattan.

Jag är så trött på all flathet i media och hos politikerna. Ingen vågar vara obekväm. Jobbiga sanningar putsas till oigenkännlighet.

Tassa på tå och stryka medhårs, ska vi göra. Annars är det opassande.
Bevare mig väl!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja bevare oss väl. Hur skulle det se ut om folk fick utnyttja sin yttrandefrihet.. fritt?

Då blir det ju såhär. Usch och fy. Nej, jag vill bara läsa goda nyheter och vaggas in i sömn att allt är bra, även om det inte är det.

Låt oss alla gå i barndom igen. :)

Marianne Johansson sa...

john pilger - noam chomsky - amy goodman - democracynow.org - dessa namn vill jag gärna nämna ...

oumberligating sa...

Själv har jag ofrivilligt tystnat...mordhotad efter ett inlägg på min blogg om att även stoppa manligomskärelse.
Samt morhotade egna barn som uppfostrats att älska alla, men det fungerade inte från den andra sidan när min ena son träffade en flicka ifrån en annan "kultur"! Dessutom var jag i Stockholm då det small!
Visst blåser det lite kallt......min dörr har alltid stått öppen, men kanske jag stänger den och sätter på säkerhetskedjan!
Kanske skriver jag bara...jag är ännu inte där...hoppas den dagen inte kommer!
Jag är nämnligen inte heller att "leka med"!
Usch lät lite otrevligt det där...
Varm Kram ifrån Oumberlige Peter i kylan!

Znogge sa...

Bra sagt!

Rickard sa...

Läste Uffes krönika. Han har helt rätt. Skrev ett eget inlägg om det. http://enannandelavsmedby.blogspot.com/2010/12/uffe-har-ratt.html