söndag, juli 08, 2007

Det regnar och surrar

Surret finns kvar, kan inte begripa vad det är. Maken tror att det är datorn. Men det kommer ju liksom uppifrån! Och låter som en fluga. En envis sådan. Kan en dator låta så?

Idag har vi packat all utrustning, som ska till lägret i Skåne. Tre fulla pallar blev det. 2 m höga. Imorgon går det iväg med posttransport.
Nu hoppas vi bara innerligt att det ska sluta regna. Och att solen ska börja skina. Snälla vädergudar!
20 000 scouter som tältar i lervälling är en mardröm. Var med på ett läger för några år sedan, då det regnade hela tiden. Och det var inte roligt. Precis allting var genomblött. När jag kom hem blev jag sjuk direkt, i en svår förkylning.

Har ni vägarna förbi lägret i Rinkaby, så kommer jag att bo i by 1135. Titta in, vetja! 14-22 juli är vi där! Men jag vill inte ha besök av några nyduschade, fräscha människor i rena kläder =)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Har tyvärr inga vägar ditåt. Men hoppas ni slipepr regn. Det måste ju sluta någon gång.

Tack för besöket. Idag gick det inte ens få i en bild.

Tar paus några dagar nu.

Kram till dig och Lilla vovven

Anonym sa...

Nu ska vi se om jag fixar att kommentera. Konstigt det där med surrandet. Tälta i Skåne låter just nu inte så roligt. Dottern åkte iväg till Arvikafestivalen som börjar i veckan, de ville få bra platser att slå upp tältet på. Hon hade ont i halsen. Lät inte heller som ngt bra utgångsläge. Själv blir vi kvar i stan, åker inte ut till landet så länge solen håller sig borta. Håller tummarna för alla Er som sover i tält.
Rosa tankar

Anonym sa...

Min tumme har ni för att vädret ska bli bra! Hoppas att du får en fin dag
Vicke

Fäbostinta sa...

Jasså, det är här du håller till. Hoppas att det blir lite mer konstrukitva kommentarer, och att du slipper allt negativt och irriterande som gjorde att du "flydde" AB. Ha de bra i regnrusket. (samma skitväder här)

Anonym sa...

Hej
Jag minns när vi skulle beöska sonen på ett stort scoutläger i Tiveden.Allt var en stor leråker.Men dom hade kul ändå.
:)

Anonym sa...

ha det så jättegott nu och hoppas att vädret är till er fördel!
kramar

Anonym sa...

Inga problem att tälta i Skåne. Idag har solen lyst och inte en droppe regn. Fältet där lägret ska vara är en sandhed. Så jag tror inte det blir några problem. Om nu vädrets makter inte ändrar sig.
Vi ses!
Bloggkram

Anonym sa...

Kanske är flugan i datorn och desperat vill komma ut. Det låter som ett djur har fastat i något i erat hem.
Ha det gott.
Kram :)