onsdag, juli 11, 2007

Inte måla fan på väggen

Sju kantareller blev resultatet av eftermiddagens skogspromenad, samt några nya fästingar på LillaVovven. Inte mycket att hurra över.

Det som upptar mesta tiden nu, är tankar inför lägret som börjar på lördag. Har vi tänkt på allting? Är vår utrustning, som vi skickade häromdagen, framme snart? Tänk om vi står där utan tält på lördag! Nej, man ska inte måla fan på väggen. Allt kommer att fungera enligt planerna. Så det så!
Vill ni läsa om lägret, kan ni titta här. Tack Farmor K för länken!

För övrigt anser jag att den svenska pedofilsidan, och alla andra pedofilsidor med för den delen, omgående bör stängas. Inget litet barn ska behöva visa sig naken, för okända vuxna människor.
Nu får jag väl snart pedofillobbyn på mig igen. Men det kan inte hjälpas, denna fråga ligger mig varmt om hjärtat.
Jag menar inte att alla pedofiler springer omkring och våldtar barn till höger och vänster. Många är säkert uppriktigt förtvivlade över sin dragning till barn. Medans andra, å andra sidan, inte kan kontrollera driften.
Det är inte okey med barnsex, vare sig i fantasin eller i verkliga livet!

Nu nåt helt annat, är det någon datakunnig person som kan hjälpa mig att få fram de senaste kommentarerna på huvudsidan i min blogg? Jag har försökt och försökt att lägga till ett sådant sidoelement, men det vill sig inte. Tacksam för tips!

14 kommentarer:

Anonym sa...

Kan tyvärr inte hjälpa dig här. jag vet ju inte ens hur jag får ut att jag själv finns här. Det blev väl ingen svampstuvning idag då. Men det kommer, sen får du masssor.

Kram

Anonym sa...

Härligt med kantareller även om de är få.....vi har ockå plockat idag....fick tag i lite fler på vårat "hemliga" ställe...men jag tror att det på vissa platser är lite tidigt...Den som väntar på något gott=)

Anonym sa...

Kantarellmacka...mmm.

Aldrig är det fel att skriva om pedofiler, så bra att du gör det.

Anonym sa...

Kantarellmacka...mmm.

Aldrig är det fel att skriva om pedofiler, så bra att du gör det.

Anonym sa...

Oops, det gick av bara farten...att jag skrev i min ABadress, sorry :)

Anonym sa...

Hej
Jag räknar nog med att kunna plocka massor med svamp till helgen.Inte bara kantareller.
tyvärr vet jag inget om hur man löser Dina dataproblem.
:)

Anonym sa...

Jag tror att ni får det jätte bra på lägret och det är bra att du bloggar vidare i ämnet om pedofiler!
Vicke

Anonym sa...

Hej jasså har du bytt sida.....ja snart smäller det. Sonen och jag var inne på sidan och tittade vad som skulle hända, kul och spännande. Vädret skall ju stabilisera sig något och de visar på sol i alla fall de första dagarna. Det kan ni behöva. Lycka till i Skåne kram

Anonym sa...

Hej jasså har du bytt sida.....ja snart smäller det. Sonen och jag var inne på sidan och tittade vad som skulle hända, kul och spännande. Vädret skall ju stabilisera sig något och de visar på sol i alla fall de första dagarna. Det kan ni behöva. Lycka till i Skåne kram

Vill inte vara anonym, vill att du skall veta att det är iDa som gett ett avtryck.

Anonym sa...

Jag har alltid tyckt om Jamies matlagning, han gör det så enkelt och det smakar så gott.
jag har gjort pizzabottnar för frysen av och till under ett par års tid och det funkar jättebra. till och med ungarna fattade vitsen med det hela ;-)

hoppas vädret vänder innan ni ska hit, det är fortfarande grått och trist.

Anonym sa...

Hej!

Hoppas du mår bra. Tänker på dig!

MVH Pinglan

Anonym sa...

Bloggerikommentarsvar;)Tack så mycket=) Hoppas du gillar det du ser=)
Solleftå borna brukar gilla våra saker.....vi får väl hoppas att det blir så i år också;)

Anonym sa...

Jag tycker det är bra att du håller pedofildebatten igång. Det kan aldrig skrivas för mycket i den frågan.
Mamma har plockat 15 liter kantareller, det dräller av dom säger hon.
Ha det så trevligt på lägret nu.
Kram :)

Anonym sa...

maila mig så jag kan ge dig mitt telefonnummer, kan vara bra att ha ifall du får någon timma över när du är i närheten ;-)