torsdag, juli 12, 2007

LillaVovven gästbloggar


På lördag åker matte och husse på det jättejättestora scoutlägret. Jag var rädd att de skulle sätta mig på något otrevligt pensionat, men jag får vara hemma med stora lillhusse istället.
Han ska flytta in i sin första egna lägenhet nästa vecka, så jag får väl hjälpa till att kånka grejer. Jag kan till exempel bära lite mat, fast risken finns ju att jag äter upp den på vägen.

På tal om mat, så är det bra att jag slipper vara på pensionat. För med lillhusse kan jag ju trixa lite och matvägra. Då får jag nog korv och köttbullar istället. Det får man inte på pensionat.
Och sen är man tvungen att ta sin medicin på pensionat. Men lillhusse kan jag nog lura och spotta ut tabletterna när han inte ser.

Jag har inte fått någon egen blogg på det här stället än, matte har inte haft tid att fixa det, säger hon. Jag tror att hon bara är lat! Hon tycker att jag kan låna hennes blogg ibland. Får väl nöja mig med det då.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ju bra att du slipper pensionat!!
Vicke

Anonym sa...

CV2 hade vi när barnen var små. Ja, man fastnar för vissa bilsorter. En padda - antar att det är en cittra - dom är ju låga.

Pussa hunden och ha det så kul på lägret.

Anonym sa...

Så bra du skriver...särskilt för att vara hund *L*. Och vilken tur du har som får vara hemma och mysa när de åker bort :)

Anonym sa...

ja du är ett trevligt inslag i mattes blogg
kram och vacker tass!

Anonym sa...

Hallå där. Nöj dig inte med det. Klart du ska ha en egen blogg. Stå på dig precis som hon gör med medicinen.
Apropå medicin var inte för säker han har nog fått order att hålla koll på dig Men det där har vi pratat om förut du och jag.
Men nog kan du fixa lite annat käk. så go som du är och ser ut kan han ju inte motstå dig.
Kul att prata med dig igen.

Så om du inte får nån egen blogg så se för sjutton till att låna den här då och då.

Kram lilla vännen
Eivor

Anonym sa...

Men så gullig och vilken tur att han får vara hos lillhusse. Jag har ju också hund och vet hur skönt det är att få hjälp med passning när man ska gå bort.
Kram o du ha det så treligt på lägret! Maggan livsglimtar

Anonym sa...

Vilken tur du har. Hoppas du får en trevlig "semester" precis som Imse Vimse. Rosa tankar