måndag, juli 23, 2007

Åter från Rinkaby, hel och välbehållen!

Avslutning, Melody Club

Kungen

Lägerbygge

En liten del av lägret

Invigning, 20 000 personer på väg

Nu är jag tillbaka från lägret i Rinkaby. Det har varit roligt, jobbigt och stundtals riktigt slitsamt. Att vara utomhus dygnet runt i nio dagar, tar på krafterna. Likaså att sova i tält.
Området var ju fruktansvärt stort, så det blev många, långa promenader varje dag.
Barnen har skött sig otroligt bra och vi blev förskonade från magsjuka och andra allvarliga sjukdomar och olyckor i vår by. Såg att ambulanserna hade körningar till lägret flera gånger per dag.
Men med 20 000 personer på ett ställe, som klättrar, springer och hanterar yxor och knivar, är det inte konstigt att det händer olyckor.

Lägret har innehållit många arrangemang och det mest omtyckta och lyckade var förstås avslutningsfesten i lördags. Det var karnelvalstämning hela dagen. Vi firade ju scoutings hundraårsdag! På kvällen var det konsert för alla med Melody Club, Timo Räisinen, Sebastian och Petter. Fantastiskt drag! Roligt att se 20 00 barn och ungdomar som roar sig utan droger.
Naturligtvis hade vi också besök av Kungen under några dagar. Han imponerade stort, när han höll sitt tal efter avslutningskonserten. Faktiskt så möttes han av det största jublet. Och bättre PR-människa kan vi nog knappast inte ha.

Nu känner jag mig trött och eländig. Har ont i lederna. Men vad gör det, jag har ju haft en fantastisk upplevelse och får nu vila och ta igen mig denna vecka.

Något av det roligaste som hände mig personligen var mötena med två bloggare. Först kom Farmor K och hälsade på. Tusen tack för besöket!
En annan dag dök Cikoria, CR i min länklista, upp. Vi fick en lång pratstund, och det kändes som om vi känt varandra i evigheter. Tack för kaffet och muffinsen!

Nu ska jag vandra runt lite bland mina bloggvänner, sen ska jag ta en evighetslång dusch!

15 kommentarer:

Anonym sa...

låter som ett toppenläger!
kram!

Anonym sa...

Hej
Välkommen tillbaka.Du verkar vara nöjd med vistelsen.Br artister som uppträdde coh trevligt att kungen fortsätter att stödja scoutrörelsen.
:)

Anonym sa...

Välkommen tillbaka! Vilken underbar händelser att så många ungdomar kan umgås över gränserna utan våld. Jag såg lite om lägret på teve och tänkte....oooooh, kanske det är Imse som går där!

Jag förstår att du är trött men själen är nog allt riktigt nöjd..*tror*

Jättekul att se dig igen och jag hoppas du vilar dig och tar hand om dig själv nu några dagar.
Varma kramar
Margareth

Anonym sa...

Vad mycket folk det var! Såg mycket trevligt ut det =)
Vila ut och njut :)

..är således just hemkommen själv, men jag tror jag åker dit senare i sommar en tid igen, när vet jag ej dock men ser redan fram emot det.

Ha en fin kväll!

Anonym sa...

Välkommen hem.
Har det redan gått så lång tid. Trodde du skrev därifrån på någon dator. Roligt att det blev lyckat. Och himmel så mycket folk och då var det ju bara en bråkdel.
Kungen blev väl glad när han fick se dig antar jag. (fniss) fast vad vet jag, ni har kanske setts tidigare på jamboreer.

Min lilla Hackspett trummar inte så hårt än, den är ju fortfarande ganska liten (ung).

kram

Anonym sa...

Vilken trevlig läsning. Helt fantastiskt att du pallar, tänker faktiskt så. Även om det låter roligt, så tror jag att det skulle vara för mycket för mig. Att just som du skriver vara ute hela tiden. Men förstår att det blir gemenskap. Minnen. Kul att höra om kungen också och bloggvänner som tittade förbi. Nu kan du vila upp dig ett tag (??) med gott samvete!! Rosa tankar

Anonym sa...

Välkommen tillbaka! Låter som veckan varit kul! Önskar dig en härlig fortsättning på dagen!

MVH Pinglan

Anonym sa...

Jag förstår att du är sliten efter det lägret, men du verkar nöjd i alla fall!
Vicke

Anonym sa...

LÅter & ser ut som du haft en trevlig tid på lägret!:) Sköt nu om dig & ha det gott. MVH & kram från KLoktok

Anonym sa...

kramar till dig idag!

Anonym sa...

Hej och tack för kommentarerna på mina senaste inlägg.
det var verkligen jättetrevligt att ses, tiden flög iväg.
lite långt att gå bara *fnissar* 40 minuter i vardera riktning men det var det värt,
härligt att träffas

KRAM

Anonym sa...

Hej,
vad roligt att du haft en fin vecka. Hoppas det känns bättre i kroppen efter en natts sömn.

Så spännande att träffa båda bloggarna, förstår att det var trevligt!!

Ha det bra! :)

Anonym sa...

KIkar in och önskar dig en bra dag! MVH & kram från Kloktok

Anonym sa...

Knugen och bloggbesök. Kan det bli bättre? :)
Så kul att det blev så lyckat.
Kram :)

Anonym sa...

Ett sent Välkommen hem!
(Har varit låg, inte ens orkat sitta vid datorn, men är nu piggare.)
Fina bilder från lägret. Förstår att du blev trött och öm i kroppen efter alla tältnätter, men vilken upplevelse och va kul med bloggbesöken.
Ha det riktigt gott och fortsätt vila ut!
Kram