lördag, januari 05, 2008

Var glad

En gång fick jag lära mig att man ska titta sig i spegeln, när man vaknar och säga till sig själv att man är snygg. Har man gjort det tillräckligt många gånger, så tycker man till slut att man är snygg.

Det verkar dock inte funka på mig. För jag blir alltid full i skratt, när jag tittar i spegeln på morgnarna. Jag kan inte för mitt liv tycka att jag är snygg. Inte med bästa vilja i världen.

Däremot får jag mig alltid ett glatt skratt, så man kan säga att jag börjar varje dag med ett leende.
Och det är gott nog!

Här har jag skrivit ett allvarligare inlägg.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Har också hört om detta tipset...Har dock ännu inte testat men det kanske är värt ett försök om jag nu också får mig ett skratt!:-)
Sköt om dig & ha det gott. Kram från Kloktok

Anonym sa...

Ja inte har jag provat än men jag tror nog snarare att jag skulle börja gråta :)
Håret på ända och svullna rynkor under ögonen. Tur att de försvinner efter en stund. Men vacker, nej bara enligt guben och det är ju tur det förstås!
Kram

Ejsans sa...

Jag vet inte hur jag ska göra där, för i min spegel bor en gammal tant. Jag vet inte vad hon vill.
Men hon ser inte alltför tjusig ut inte. Nej fy farao.

Här är fruktansvärt blåsigt också också. Men vet inte om det är så halt. Har inte varit ute å vägarna något.

Har kommenterat bloggen också.

Kram til dig och Lilla vovven

Anonym sa...

Hmmm... Jag brukar inte heller tänka så goda tankar när jag ser mig själv på morgonkvisten!
Men nya tag i morgon alltså!

Anonym sa...

Ja måste säga att jag har svårt att se mig själv i ögonen på morgonen, tittar helst åt ett annat håll. Dom säger ju också att man blir vacker av regn, men det har jag verkligen inte märkt, hm hm.
Kramizzzzz

Anonym sa...

Ja, att se sig själv i spegeln på morgonen är oftast inte kul..:) Men ett gott skratt föränger livet som sagt!

Trevlig söndag.

Anonym sa...

jamen det är väl gott nog, att få sig ett skratt på morronen. Då tycker du nog i alla fall om dig själv, för jag tror du skrattar gott och inte av elakhet...;-)
Och det är väl det som är avsikten med att säga att man är snygg, att man i förlängningen ska tycka lite bättre om sig själv...

kram!!!
Birgitta/witchbitch

Tonårsmorsa sa...

Ja, det skulle inte skada med lite mer självkänsla hos de flesta av oss! Kram!

Ejsans sa...

Där håller jag med att det är gammalt. 100 år, inte dåligt. Är ju inte purung själv heller. Men jag fattar det liksom inte, känns mer som jag om jag vänder mina siffror. Då blir jag yngre än dig också! (Skojar).

Kram
/Eivor

Anonym sa...

Det är skönt att kunna le mot sig själv i spegeln. Ha det riktigt gott, Imse!

MVH

Anonym sa...

ha, ha titta spegeln på morrron... på morron ser jag ut som 100 år.

Kram
Wanja

Katrin sa...

Jamän, du kanske har NÅGON del som du är nöjd med? Du kanske kan säga "vilka vackra ögon jag har" eller ? Alla har väl någon bättre del som de kan glädjas åt?

Ha det gott! /Katrin

Anonym sa...

Man brukar ju säga - skönheten kommer innifrån... Men det tycker inte jag den gör på mig. Så vad gör vi? Accepterar och skrattar... Bra förslag. Vad annat är där att göra? Ska vi gå och grämma oss över utseendet så kommer vi aldrig att bli glada. I dagens i-land ska vi vara för perfekta för att finnas - så varför inte bara gilla läget?

Anonym sa...

Man ska vara en stark människa när man ser sig själv i spegeln direkt från sängen. /Rosa