tisdag, januari 08, 2008

Spår


Allt vad vi är och gör lämnar spår. Små avtryck i universum.

När jag lämnar det här livet, vill jag att många spår ska finnas bredvid mina. Det ska finnas stora spår, och det ska finnas små spår. Det ska till och med finnas tassavtryck.

En del spår ska vara precis bredvid mina egna. En del på behörigt avstånd.

En del ska nästan flyta ihop med mina.

Och en del spår kommer aldrig att finnas ens i närheten av mina.

Jag hoppas att mina avtryck kommer att var någons stora glädje. Att mina spår är spår efter goda handlingar och gärningar.

Men det enda jag säkert vet, är att det inte kommer att finnas några spår av våld, kvar efter mig.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Det var så självklart att läsa, så tydligt och så vackert! Tack.
Även jag håller på att sätta spår! Jag vet att du skrev och ville köpa min bok. Nu är det dags!
Om du skickar mig din adress på mail sudt@bokbladet.org så ska jag ordna detta. Jag beskriver även där hur du kan betala.
Kram och tack

Anonym sa...

Som gammal totalvägrare blir man glad av denna text..:) Avtryck ska jag också lämna, på något sätt.

Trevlig tisdagkväll!

Anonym sa...

Vad vackra ord .....
Hoppas dina spår kommer att finnas länge.
Kram
Wanja

Anonym sa...

Så tänkvärt...spår, efter oss alla. Fint ju.

Kram:)
/Madonnan

Anonym sa...

Fint skrivet.....kraam

Anonym sa...

Vackert! Mina avtryck lär garanterat heller inte innehålla innehålla några spår av våld.
Kram!

Inkan© sa...

Alla som bloggar lämnar spår.Alla som skriver lämnar spår!

Kanske är det en kreativ handling voi bara "måste" göra -just för att vi inte vill försvinna helt.

"Så länge någon minns en -så finns man." Så sa min allra käraste vän. Han var skådespelare och hade massor av bekanta.
Han dog plötsligt 2002 av en hjärtattack. Och vi som kände honom vi minns.
Han finns.

Anonym sa...

Vad fint du skrivit, så vill jag också ha spåren efter mig och defenitivt inga spår av våld!!!!
Kramizzzz

Anonym sa...

Bilden är så vacker och får mig att längta efter att gå där i sanden. Tankarna var så himla bra, vackra och sanna ett inlägg helt i min smak.
Jag går vid sidan av dina spår....
Kram Maggan

Gunnar Deckare sa...

Hej
En fin antivåld-poesi!
Inga spår av våld men kanske av kärlek? "Writing love-letters in the sand"
:)

Katrin sa...

Härliga tänkvärda ord, tack för dem!
Jag är också en icke-vålds människa och gläds med dig. Ha det gott! /Katrin

Katrin sa...

PS
Det värsta med Gudrun Sjödéns kläder är att de dragit ned på storlekarna. Förr fanns xl, xxl och xxxl. Nu går de bara upp till xl och den storleken är jämförbar med en 44, jag har provat!

Jag drar 46, 48 eller 50 beroende på tillverkaren och kommer helt enkelt inte in i GSs kläder.

men tack för tipset! Jag ska åka in till Sthlm på fredag. Ha det gott! /Katrin

Anonym sa...

Det är bra att du inte lämnar några spår av våld!
Vicke

Anonym sa...

Så fint skrivet!

kram till dig!
Birgitta/witchbitch

Ejsans sa...

Några spår av våld blir det definitivt inte här heller. Det kan jag lova.

Ha det bra
kram /eivor

Anonym sa...

Inte här heller och vilken underbart härlig bild. Mitt hjärta längtar./Rosa