söndag, augusti 31, 2008

Det var en man

Till er som undrar, så vill jag bara säga att det var en man som yttrade de bevingade orden i förra inlägget.
Jag börjar mer och mer fundera på om det var i "Olssons studio", jag hörde dom. Jag kom ihåg att jag bland annat såg programmet, som hade Bert Karlsson som gäst. Är det möjligt? Var det han som var så klok?

Min man har åkt på en riktigt ruskig förkylning. Det måste vara naturens hämnd, för att han höll på att krossa min hand igår, se nedan. Sånt gör man inte ostraffat.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, det var inte mer än rätt med en liten förkylning! Fast den blev visst rätt rejäl... Hoppas du slipper bli smittad så här i början av pluggandet!
Kram!

Ejsans sa...

Som man säger. En del straffar Gud meddetsamma (hoppas du inte tar illa upp av den meningen).

Jag hade avinstallerat och ominstallerat. Nu kan jag markera bakifrån. Men har fått besked att de är Outlock Express.(Av Microsoft). Men som sagt kostnaden.

Kram

Anonym sa...

Hej
Nej det har jag inte sett men det låter som en sund inställning till livet.Hoppas din man kryar på sig.Vad han nu än har gjort.
:-)

Anonym sa...

Hoppas du slipper förkylningen! Ha en härlig start på nya veckan!

Hälsningar!

Susjos sa...

Förkylningar är trista,så hoppas du slipper den!
Ha en trevlig september kväll!
Själv gör jag mej redo för att jobba...

Anonym sa...

Jag gillar Bert Karlsson, har alltid gjort. Tycker han är befriande och har bra åsikter. Vi intervjuade honom nyligen för vår tidning. Jättetrevlig var han./Rosa

Anonym sa...

Jag gillar inte de flesta av Berts åsikter - eller iaf inte dem han väljer att visa. För då och då skymtar det fram nåt annat än den dumdryge tvärsäkre schlagermogulen. Men jag har ännu inte förlåtit honom för Ny Demokrati.

Men man ska förvåna sig själv hela tiden. Det hörde jag faktiskt i ett "Vetenskapsradioprogram" i somras. Det håller neuronerna pigga (jag tror faktiskt jag skrev ett inlägg om det till och med).

Fast ibland fastnar man ju sin gamla vanor iaf. Tråktant!

Min äldsta vildängla började gymnasiet förra måndagen. Skolorna verkar köra nåt standardiserat introduktionsprogram fnissar jag för mig själv då jag läser ditt inlägg här innan. Undrar om det reser runt konsulter och säljer sådana. Fast både din och hennes skola verkar vara bra och kreativa miljöer - så det kanske bara blir lika med kloka pedagoger....

Anonym sa...

Bert Karlsson vill absolut INTE att någon ska säga emot honom, så jag tvivlar starkt på att det var han.