måndag, augusti 04, 2008

Vikt

Nu kan man gå ned i vikt med hjälp av ett snöre. Hm, det ska jag nog prova. Har letat fram en bit lina, som verkar passa.
Hoppas bara att jag inte hamnar på akuten, för vad ska de tro, när patienten har en flagglina runt magen?

Igår såg vi på en deckare på TV4, och både maken och jag slogs av hur röriga deckarserierna är nu för tiden. Mycket personer, flera historier som inte verkar ha något samband och alltid konkurrens och osämja mellan poliserna.
Är det vi som har blivit för gamla och inte hänger med i utvecklingen?
Men nog var det enklare förr, när det var butlern som var boven.

Idag har vi stopp i toan, här på landet. Maken har kollat tanken och där var det helt fullt. Trots att den tömdes i juni. Han räknar ut hur många dagar som gått sen dess och blänger surt på mig.
"Jag använder toan en gång per dag", säger han.
Men jag kan ju inte rå för att jag står på vätskedrivande medicin, som driver ut både det ena och det andra.
Och män kan på ett mycket enklare sätt uträtta sina behov i skogen. Så det så!

Och just nu upplyser han mig om att han har beställt tömning, och att det tar ett par dagar innan de kommer.
Alltså får vi åka hem till stan i några dagar!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Haha,skulle man testa :) Stopp är inte kul,speciellt inte DÄR.

Anonym sa...

hehe, butlerna SKA det vara, always :-)
Tråkigt med stopp, vi har en torrtoa så där får vi "handgripligen" åtgärda när det är dags...

bloggerisvar: Hoppas du får en tråkig dag snart isf, om man kan önska sånt ;)
Annars har han en spännande hemsida med lite allt möjligt!

http://www.peterenglund.com/textarkiv.htm

Anonym sa...

Inte kul med stopp men vad göra?

Hoppas du får en härlig kväll, Imse!

Hälsningar

Anonym sa...

Hej igen,
Kul att du fortfarande bloggar.
Har nu läst många bra inlägg, inkl. detta. Vilken situation, att få stopp i toaletten.
Fick ett härligt skratt när jag såg bilden på kossan som visade hur det går till i ladugården.

Önskar dig en riktigt trevlig kväll!
Hälsningar/ Din gamla bloggvän,
Lisa-Lill

Anonym sa...

Så bra att bara behöva ett snöre...
Och ni verkar ha fullt upp på landet. Hoppas inte ni regnar bort!

Kram:)

Anonym sa...

För att inte tala om allt frosseri i blod och obduktioner. Närbilder på olika uppskurna kroppsdelar verkar vara modernt nu.
Snöret struntar jag i, finns risk att jag inte hittar det mellan valkarna. Man ska hålla sk.... från sig har jag lärt mig ;)
Kan vara skönt att var i stan nu när det regnar.
Kram

Anonym sa...

Ler när jag läser. Jag hör till den trögamagentypen så jag och min man hade denna diskussion på landet. Det är ju bara vi två och så jag som gör det lilla under granen och det stora sällan. Du kan ju tänka dig vad jag säger till honom när det börjar bli fullt i tunnan. Vi bär ner vår tunna varannan vecka till vägen för hämtning. Fungerar jättebra. Har en inne i huset också som vi gör det lilla i och häller ut i skogen. Oj vilket ämne det här blev då ha ha. Men intressant som när barnen var pyttesmå och man diskuterade deras. /Rosa

Anonym sa...

På vårtland (som vi inte har längre) hade vi ett dass med rymlig grop. Varje sommar när vi kom dit hade fjolårets "skörd" bara försvunnit. Och så kunde vi börja om igen. Det var bekvämt...
;o=

Furuvik var en mycket positiv överraskning. Vi var där för knappt 10 år sedan och sedan dess har parken blivit mer som en vacker trädgård, med massor av spännande djur. Vi åt på en resturang (som man måste gå ut ur parken för att komma till, nere vid en havsvik) och bara den var värd en resa. Sen fanns det åkattraktioner som precis passade Ella (2 år) och andra som större barn åkte. Vi var där en solig dag och hade det riktigt skönt. Det kan varmt rekommenderas!

Anonym sa...

Stopp i toaletter är det värsta som finns! Men det går ju att åtgärda trots allt och behöver man så så måste man ju kunna göra det!

Banta med ett rep lät intressant. Finns så många spännande kurer numera;-)

Ha en fortsatt fin dag!

Anonym sa...

Själv gillar jag invecklade historier men inte massa transigt tjafs som det är i en del serier. Men det där med butlern var kul! :)

Mannen din får helt enkelt gräva sig en latrin i skogen så tanken räcker till för dig. ;)

När börjar din skola? Känns det pirrigt och spännande?

Önskar dig lycka till.
Kram :)

Anonym sa...

Tramsigt tjafs menade jag. :)

Anonym sa...

Om du hamnar på sjukhus, gud förbjude, så kan du väl spela lite koko.
-jag är en flaggstång, jag är en flaggstång, jag är en flaggstång,jag är en.....osv.

kram