onsdag, oktober 10, 2007

Djävulens advokat

Jag blir upprörd när jag läser om ungarna som åker omkring i limousin och dricker champagne och i nästa stund mördar och slår ner andra ungdomar. Hur kan det ha blivit på det här viset?
Var är föräldrarna till dessa överklasslynglar? Antar att det är de som lånar ut sina kreditkort. Det är ju inte billiga nöjen precis. Har de inte ett hum om vad deras barn håller på med?

Nej, istället anlitas Silbersky som advokat, när något går snett, och då är väl ungarna snart ute på gatorna igen.
Det bästa vore om föräldrarna fick stå till svars för de brott, som deras omyndiga ungar har begått. Då kanske vi skulle bli av med ungdomsvåldet.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, var finns föräldraansvaret?! Handlar det bara om att förse ungdomarna med pengar...
Gräsligt helt enkelt!

Ejsans sa...

Verkar som föräldrarna vill vara ifred. Låt ungarna öra vad dom vill bara föräldrarna får leva sitt liv. eller? Jag fattar det så.

Har en liten fråga till dig. Jag försöker få ut en ny blogg jag startat här och gick till Weblog som jag fattade, allt är ju engelska.
Där blev jag varnad och ombads att lämna sidan av microsoft. Hur gör du?

kram

Anonym sa...

Jag är också orolig att de snart är ute igen och vad ger det för signaler till dem som ser upp till dem. För de finns några som gör det. Min dotter är tvungen att lyssna på pratet i skolan, de som är nära vänner med dem./Rosa

Anonym sa...

Sitter här och nickar med skallen.. åt allt klokt du säger.
Nu är jag på språng mot träningen, usch inte en bra dag men jag ska dra på mig envishets dräkten och gå ändå.
Många kramar till dig
Maggan http://livsglimtar.wordpress.com

Anonym sa...

Ja det kanske vore en ide att föräldrarna fick ta en stor del av straffet. Men i praktiken så är de väl straffmyndiga vid 16 eller är det rent av 15 jag är inte säker.
Men då får de en övervakare som ringer och frågar hur det går och då är det så lätt att svara att: jo då jag sköter mig så bra så! Sedan har han gjort sitt jobb. Usch nu är jag cynisk. Men det har blivit lite för mycket de sista dagarna eftersom min sons halvbror indirekt är inblandad genom att känna killen som blev skjuten.
Ha det gott

Anonym sa...

Jag håller med, men det gäller ju alla samhällsklasser i vårt land. Att en del föräldrarna inte prioriterar eller engagerar sig så mkt som det nog skulle behövas.

Trevlig helg nu, kramar