söndag, oktober 21, 2007

Snart muck

Igår var jag på anhörigdag på sonens regemente. Jag måste erkänna att jag tycker att det är pampigt med parader och marschmusik. Jag kommer från en militärsläkt, så jag är uppfödd med sånt.
Annars gav regementet i Kungsängen ett tråkigt intryck. Stora betonglådor. Kändes som Ryssland ungefär.
Och sonen räknar dagarna nu, drygt en månad till muck.

På kvällen var jag på en trevlig fest i Bälinge. Den orten har jag endast varit i för att titta på fotboll, så det var kul att komma på fest den här gången. Fast jag är ingen festprisse direkt och ingen alkoholdrickare. En öl lyckades jag få i mig.
Jag skulle kunna tänka mig att dricka lite vin, men de flesta vinsorter får jag migrän av. Jag törs inte chansa, då huvudvärken kan bli våldsam. Jag måste veta att det är en sort jag tål.
Bättre att avstå och ägna sig åt maten istället!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Men god mat är aldrig fel. Man får njuta av det som man mår bra av och migrän är ju inget man vill dra på sig frivilligt!
Ha en bra dag!

Anonym sa...

Jasså du med... jag blir snorig av vissa vinsorter och har inte heller ordning på vilka jag tål eller ej. Har blivit rätt jobbigt ibland, speciellt en gång på väg till USA skulle min man och jag lyxa till oss lite och dricka rödvin till maten. Jag blev så täppt att jag fick ont i öronen på grund av trycket i karbinen. Det var inte roligt kan jag ju säga.
Öl är gott men jag kan inte dricka de där mängderna vissa pimlar i sig. Gud hur kan de och så kissnödiga de ska bli...
Kramsingen Maggan
http://livsglimtar.wordpress.com

Anonym sa...

Min mamma är galen i marschmusik. Morfar spelade en gång i tiden.
Ha det gott!
Kram =)

Anonym sa...

God mat är aldrig fel men ont i huvudet kan man få på billigare sätt!;) Ha det gott & sköt om dig. Kram från Kloktok

Anonym sa...

Tack du rara för att du tycker att jag är klok... Det känner jag mig inte som, alltför ofta... Det är skönt med bloggpauser ibland!:) ha det gott & sköt om dig. Varm kram från Kloktoken

Anonym sa...

Det är bra att du kan signalerna din kropp ger, tänker på stress som du berättade om. Jag får också huvudvärk av vin. Dricker därför bara öl. Får huvudvärk av det också men inte lika kraftig. Så när jag dricker så måste jag alltid kombinera det med en imigrantablett, men då funkar det. Känner ingenting. Ibland är det kul att festa om lite, som jag gjorde i fredags./Rosa

Ejsans sa...

Själv skulle jag bli dösjuk av alkohol och mina värktabletter. men mat går bra här också.

Bra att sonen kommer hem till jul. Och visst är det pampigt med musiken och parader.
Antar att han inte ser det liakdant just nu.

ha det gott
Kram/Eivor

Ejsans sa...

Jaha här kommer ett meddelande att jag var inloggad med mitt andra gmailkonto och måste skiva nytt. Jag har inte loggat in. Men vad nu här är ju min första komentar.

Okej
Hej igen

Anonym sa...

Just mat är bra. Jättebra också med en skvätt vin - kan gärna finnas också i kycklinggrytan som avslutade gårdagens matorgie Chez Nous. Men att gå i takt och höra giv akt och manöver kan man gärna hoppa över, grattis till sonens snara muck. Ang kommentar hos mig:
Imse, så rätt. Var försiktig så du inte slutar som älg. Tom. björnarna slutar ju som älgar numer. Kramkram

Anonym sa...

Hej
Ja det är nog bäst att ta det lugnt då med vin.Gäller det alla viner? Ofta brukar Rödvin vara det som är problematiskt.
:)

OOOOOOOO sa...

Samma här jag sa just till svärmor i helgen att nu är jag helnykterist för det är inte värt all huvudvärk. Dottern hade varit hos sin doktor som sa att sprängande huvudvärk dagen efter inte är att likna med baksmälla utan det är en reaktion på spriten. Man tål den inte. Även hon avstår helt numera.
Folk tror man är inbillningssjuk ibland men det bjuder jag på :) Det gäller att vara frikostig ibland!
Kram
Syster Yster

Anonym sa...

kan inte skriva hennes namn.. men det stod i tidningen berörd dag typ den dagen jag skrev..

Anonym sa...

Håller med. Bättre att avstå än att gå runt med ett dunderhuvud...