lördag, oktober 06, 2007

Tips tack

Är det någon som har ett tips på någon super-duperkur för livlöst hår? Mitt tidigare vildvuxna, tjocka hår har tappat all spänst och form. Har blivit torrt, tunt och helt utan liv.
Jag fick ju B-vitaminer i hög dos, utskrivet pga mitt dåliga blodvärde och trodde att håret skulle reparera sig av det. Men icke. Det verkar ha självdött. Tar tacksamt emot tips av alla slag.

Min lilla svärmor, som jag har skrivit om tidigare, fick igår lämna sjukhuset och flytta in på ett äldreboende. Det känns så bra att vi bråkade och överklagade beslutet om att hon skulle återvända till sin lägenhet.
Här kommer hon att ha personal omkring sig hela tiden. Hon kommer att få hjälp på en gång när hon mår dåligt. Hon slipper ligga ensam i en ödslig lägenhet, med ångest som enda sällskap.

En gammal människa borde själv få bestämma var han/hon vill bo. Det ska inte någon tjänsteman på kommunen bestämma.

5 kommentarer:

Soffipropp sa...

Hejsan...
Öl har jag hört ska vara bra för håret...har inte själv testat det, men det kanske kan vara värt ett försök... :)

Anonym sa...

Hårinpackning brukar göra susen...
Att äldre ska få välja var de vill bo borde vara en självklarhet!
Sköt nu om dig & ha det gott. Kram från KLoktok

Anonym sa...

Hej Imse Vimse!
Kanske kan det vara bra med japansk mat?? Ärligt talat vet jag inte mer än att du får vara ute i friska luften så mycket som möjligt!

Anonym sa...

Nej, där är jag fel person att komma med tips!
Vicke

Anonym sa...

Skön läsning att det ordnade sig för ...höll på att skriva svårmo..med ett d på slutet, svärmor.
Hår är jag inget bra på alls...
Mitt håller på och växer ut till en halvlång page och jag tycker just nu att det mest ser för jäkligt ut. Lite halvfärdigt, risigt i topparna... men denna gång ska jag inte tröttna innan jag har fått rätt längd.
Kram Maggan http://livsglimtar.wordpress.com