måndag, oktober 01, 2007

Livets älv

Denna lilla höstgrupp gjorde jag iordning idag. Man behöver lite ögonfröjd, som lyser upp tillvaron ibland.
Och glöm för all del inte våra medmänniskor i Burma. Låt världen få veta att vi står på folkets sida, att deras kamp är vår.
Här kan du läsa Amnestys uppmaning till FN:s säkerhetsråd, en begäran om införandet av ett internationellt vapenembargo mot Burma.

Till sist några kloka ord, skrivna av Tage Danielsson:

En droppe droppad i livets älv
har ingen kraft till att flyta själv.
Det ställs ett krav på varenda droppe:
hjälp till att hålla de andra oppe!

11 kommentarer:

Anonym sa...

jättevackert! sånt lyser verkligen upp när man ser det.

jag vet inte hur man gör när man inte gör något ;-)

ha en skön kväll

Anonym sa...

vilken fin grupp. Ja. Vi är lite
vänner.
Tage D en av mina absoluta favoriter.

Wanja

Anonym sa...

Så fint! Höstens färger är verkligen härliga och lyser upp! Det kan vi behöva lite till mans när regnet vräker ner...
Ha en bra kväll!

Anonym sa...

Fin grupp du planterat!

Tack för att du tittade in hos mig!

kram Pernilla Christians änglamamma

www.christiansellergren.se

Anonym sa...

God morgon go´a vän i etern =)
Det var verkligen vackert, en färgklick en grå höstdag =)
Verkligen tänkvärda ord också =)
Ha en bra dag, lämnar en frukostbricka, kramar =)

Anonym sa...

Tages ord är så starka, så synd att hans tid gick så fort.
Men han har ju lämnat efter sig en massa fina ord som man verkligen kan ta till sig.
Kram Maggan http://livsglimtar.wordpress.com

Anonym sa...

Jo, vi får inte glömma bort Burma... Åh, Tage:-) saknar hans finurliga formuleringar.
Ha det gott & skötr om dig. MVH & kram från KLoktok

Anonym sa...

Hej
Taän vad många kloka saker han sa och skrev Tage!
Härlig bild1
:)

Nedslag sa...

Hej alla,

-jag har hittat en länk som heter free burma..där anges att det skall ske en manifestation 4 oktober för free burma
http://www2.free-burma.org/index.php

samt på sidan hittade jag en tag som heter FREE BURMA som ligger på min sida www.tindra66.sprayblog.se då jag inte får skriva kod i det här kommentatorsfältet..vill du kommentera får du gå till AB bloggenhttp://blogg.aftonbladet.se/9802/

Må så gott alla Imses läsare..

-jag kommer att gå tillbaka och kolla vad amnesty skrev men hann tyvärr inte..

samt på min blogg hittar ni en annan länk..
De vänligaste hälsningar
Tindra66-Tindra-Annette Broström

Anonym sa...

Tage var en mästare i mycke!
Vicke

Anonym sa...

Vad höstfint du har gjort.
Tage Danielsson sa många kloka ord!!!!
Kramizzzz