söndag, oktober 28, 2007

Vägval

Nu har jag varit på kurs och lärt mig utöva Reiki. Det känns verkligen som en sällsam gåva, som jag har fått, nu när jag har fått tillgång till Reiki via mina händer.
Gå gärna in här och läs en lite mer vetenskaplig text om olika healingmetoder.

Det är svårt att förstå och förklara vad Reiki är för något. Men jag vet att det kommer att leda in mig på en annan väg i livet. Att stressa och rusa på leder till förödande följder för kroppen och själen.

Att utöva Reiki ger en bättre balans i livet och möjlighet att ta hand om mig själv och andra på ett sätt som gynnar det goda.
Att leva här och nu och ta vara på små glädjeämnen. Det är så jag vill ha det egentligen. Jag vill må bra, jag vill inte stressa och försöka leva upp till ouppnåeliga krav.

Jag har kommit till ett vägval i livet och jag har själv bestämt väg och inriktning.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Jag önskar dig lycka till med din nya väg.
Bloggkram

Anonym sa...

"Kulla-Gulla finner sin väg" var min favoritbok när jag var liten. Kanske någon rynkar på näsan åt den men titeln är bra. Det gäller verkligen att hitta sin egen väg som man verkligen vill gå och som känns bra. Lycka till!
Kram!

Anonym sa...

Nej men Znogge, Det var faktiskt min också. Vad jag älskade denna guldlockiga flicka i sin blåa nya klänning när hon kommit till morfar :)
Jag hoppas verkligen du kommer att trivas med din nya väg jag också. jag har precis lärt mig andas på min Mindfulness kurs. Genom skallen ner i tårna! Det funkade!!
Kram från Syster Yster

Anonym sa...

Kulla-Gulla missade jag i uppväxten hon är bara ett namn för mig. Men mindfulness som syster yster skriver om har jag en cd som jag har lyssnat en del på, men för mig blev det hypnosbandet som specialgjordes för mig som jag ständigt återkommer till. Det ger mig ron och energin tillbaka varje dag jag lägger mig ner och lyssnar.
Healing har jag ju jobbat med i många år, det jag möjligen har emot reiki är att det är väldigt dyrt att "få till sig kraften i händerna" eftersom de anser att man måste köpa sig kunskapen av en initierad. Sånt gillar inte jag som vet att alla har mer eller mindre healing i sina händer utan hjälp. Men reiki i sig har jag inget emot, healing som healing...samma källa och energi.
Härligt att du ser vägen...
Kram

Anonym sa...

va kul!
jag har hållit på med reiki sen 1996. Det har hjälp mig oerhört, i synnerhet under livets tuffare passager.
Lycka till nu!
Kram/Birgitta

Anonym sa...

Verkar intressant. Jag tänker mig nog bilderna på TV för några år sen där folk tog ut levrar och annat med bara händerna ur folk. Lycka till, och heala dig!!!! Smilla hälsar!!!!

Anonym sa...

Va kul att du hittat Det....inte dumt alls....
Bloggerisvar:Då är vi lite lika du och jag....Imse Vimse...
Tack=)
Kram

Anonym sa...

Ser att jag blev anonym förut..det är jag som inte har läst Kulla-Gulla...
Maggan
Http://livsglimtar.wordpress.com

Anonym sa...

det är häftigt när man plötsligt känner att *japp så här ska jag göra*

Anonym sa...

Vi är ofantligt duktiga på att sätta upp höga nivåer och krav på allt vi gör. Men helt rätt med eftertanke - gör vi rätt i att stressa runt som vi gör, ställa de krav som vi gör på oss själva, våra barn och andra nära men även andra? Att hitta sin egen väg är guld värt. Även andra gillar det - ingeting är väl bättre än när en person vet vart den vill. Så jag säger bara så som min väninna sa när jag hade gett ut min första bok "You go girl, good for you"...
Kram och lycka till.

Anonym sa...

God morgon go´a vön i etern =)
Tant Rut svärgerska håller på med Reiki, och det är en underbar gåva som man skall vårda ömt =)
Tant Rut är glad för din skull att du har hittat din väg i livet och att du följer den =)
önskar dig en bra dag, lämnar en frukostbricka, kramar =)

Anonym sa...

Jag vet vad Reiki är. Är glad för din skull att du känner att det är något för dig. /Rosa

Ejsans sa...

Hinner tyvärr inte gå in där nu. Ska gå och lägga mig. Mår inte bra.
Igår var en omöjlig kväll på AB. Idag gick det bättre.

Kram/Eivor

Anonym sa...

Reiki? Är det som healing? Kan vara skönt när man väl bestämt sig vilken väg man ska ta...
Sköt nu om dig & ha det gott...
MVH & kram från KLoktok

Anonym sa...

Nu såg jag ju att det var det, nu när jag klickade på länken!:) kram från KLoktoken

Anonym sa...

God morgon go´a vän i etern =)
Tittar in och önskar dg en riktigt bra dag, lämnar en frukostbricka, kramar =)