torsdag, oktober 25, 2007

LillaVovven gästbloggar: Protest!

Igår när matte och jag var ute på promenad, så träffade hon en tant som hon kände. Naturligtvis blev de stående länge och de pratade och pratade. Tror ni att jag tyckte det var roligt?
Nä, inte ett dugg. Det var jättetråkigt. Då gjorde jag ett litet bus. Jag kissade på mattes ben!
Och inte ville hon skälla på mig, eftersom tanten var med och sen såg jag så snäll och oskyldig ut, som bara jag kan.
Hon borde ju förstå att man måste protestera, när hon bara står och snackar och solen skiner och jag vill gå långpromenad.

Häromkvällen gjorde jag ett annat bus. Snabbt som ögat sprang jag in och lade mig längst in under sängen i sovrummet. Matte brukar annars stänga dörren, mitt framför nosen på mig. Men jag vill ju också sova i sovrummet.
På morgonen sa matte att det var som att sova på motorvägen, med mig under sängen. Hon tyckte att jag snarkade och hade så mycket ljud för mig. Men jag vet nog vilka det är som snarkar!

Nu ska matte åka på kurs i två dagar. Hon ska lära sig Reikihealing. Då ska hon väl hålla på och heala mig sen. Det kan ju vara bra, eftersom hon säger att mitt hjärta är så sjukt.

Hoppas att hon healar sig själv också, så att hon slutar snarka. Då kanske jag kan sova i sovrummet igen.

15 kommentarer:

Anonym sa...

måste tassa in och se vad du och lilla vovven "zvammlar" om. Hoppas kursen blir givande.
Kram
Wanja

Anonym sa...

kul med healing det är mycket användbart.. kan det själv oxå..

Anonym sa...

Hihihi snarkningarna kan jag klara av men fisarna!! Fy så de stinker när han ligger där under just min säng och pruttar.
Så roligt att få gå på kurs, hoppas du får två härliga dagar.
Kram
http://livsglimtar.wordpress.com

Ejsans sa...

Men Lilla vovven. Här svarar de ju inte dig. Men kissa på benet? Fast det är klart det är nog svårt pricka skon istället. Egentligen får hon skylla sig själv som står och babblar. Jag håller på dig. Bra bus krypa under sängen också. Och sedan skylla på dig!!!! Hoppas den där kursen får henne att tänka om och att hon slutar snarka så förfärligt. (Låt inte matte läsa det här nu då ligger jag nog illa till) Kul att se att du skrev igen.
Puss och Kram /Eivor

Anonym sa...

Kanske tur i oturen att lilla vovven pinkade på mattes ben och inte på tantens! OM det nu var en god vän till matte:) Hoppas du får en givande kurs. Sköt om dig & ha det gott önskar Kloktok

Anonym sa...

Här kommer en liten kommentar från vovvsingen:

"Vad tokig du är som kissar på din mattes ben, jag skrattade jättelänge när jag läste det. Vet du vad jag brukar göra, jag får inte vara uppe i matte och husses sängar, men ibland på dagen så brukar jag smita in och hoppa upp i sängen. När matte kommer så låtsas jag sova, men hon säger till mig så jag måste hoppa ner. Fast jag tänker göra om samma sak igen, ha ha, där fick min matte. Voff voff på dig"!!

Anonym sa...

God morgon go´a vän i etern =)
de små liven är för underbara =)
Ha en bra dag och en trevlig helg, lämnar en korg fylld med helgmyspys ,kramar =)

Anonym sa...

Jag har också kissat på min mattes ben en gång men hon hade regnkläder på sig. Det var när jag var valp så nu har jag bättre koll på hur jag siktar! Snarka på du bara. Det gör säkert din matte med även om hon inte vill erkänna det!

Voff från Herr Hund

Anonym sa...

Voff! Voff!
Hoppas att lillvalpen o matte får en trevlig helg (utan att störa varnadra för mycket med snarkningar)

Anonym sa...

Du - jag snarkar också - min mattte brukar säga att hon får höja volymen för att jag snarkar för högt. Jag sover efter det påhoppet hellre på soffan där nere.
Jag gjorde också bus häromdagen. Jag välte ner mattes pryllåda i hallen. Bet i sönder hälften av alla sakerna för både ballonger, vantar och läppstift är ganska mjukt och kul att tugga i. Plånboken blev bara lite naggad i hörnet precis som gympaskon.
Hon skällde minsann på mig - hon är inte lika snäll som din matte verkar det som... och hon har också en förmåga att prata länge med folk hon möter. Tack för tipset om att kissa på byxbenet. Ska jag komma ihåg.
Hälsningar Solo

Anonym sa...

Kikar in med lite fridens liljor & kram från KLoktok

Anonym sa...

Hoppas det blev en långpromenad trots fördröjningen. Synd att inte tanten också hade hund för då kanske du hade gjort ett värre bus.
Klapp på huvudet.

Anonym sa...

Tycker att du och Matte verkar ha ett mycket bra och ömsesidigt förhållande trots allt även om det där med benet kanske var att överdriva lite(?)./Rosa

Anonym sa...

Vad gullig du är lilla vovve, roligt att läsa:)

Anonym sa...

Det är bra att du busar med matte när du inte får uppmärksamhet!
Vicke