onsdag, september 03, 2008

Imorgon bär det iväg

Nu har jag precis packat klart ryggan inför vandringen. Försökt packa så lite som möjligt. Inga onödiga grejer. Måste hålla nere vikten på packningen, eftersom jag har ont i höger lår och höft.

Är faktiskt lite bekymrad över höften. Min mamma har väldigt grav artros och har bytt ut en höftled.
Äldste sonen har också fått besvär med höften och skall genomgå en magnetröntgen. Han var en lovande fotbollsspelare, fram tills för något år sedan, då ljumskbesvären satte käppar i hjulet. Nu har det visat sig att smärtan förmodligen kommer från höften. Han är bara 23 år, så det vore verkligen tråkigt om höften visar sig vara illa däran.

Snart är det läggdags, gäller att försöka sova bra inatt, för imorgonnatt ligger jag utomhus i ett vindskydd.
Tänk på mig då!

12 kommentarer:

Strandhs Mia sa...

God tur .. och glöm inte plåster (skoskav)och allt annat braåhagrejs !

Susjos sa...

Lycka till! Och glöm inte smärtlindrande pillren!

kram kram!

Ejsans sa...

Ha det så fint. Synd på en så ung kille det brukar ju komma senare.
Själv ska jag få knäprotes. Men jag är ju inte 23. 29 du vet.

Tack för din kommentar. Den gör mig glad.

Jodå elen kom. (annars kunde jag ju inte skrivit (fniss).

Sov gott nu

Kram

Anonym sa...

Önskar dig en trevlig tur! Ha det gott & sköt om dig. Fridnes & kram

Anonym sa...

Hej
Hoppas att Du får en trevlig vandring utan alltför mycket höftbesvär.
:-)

Anonym sa...

Hoppas du får en härlig vandring och att höften håller sig lugn.
Själv har jag min Iliakaled som ställer till besvär för mig. Det är tråkigt när ungarna drabbas. Ibland önskar jag att jag själv kunde ta på mig det!
Ha det gott

Anonym sa...

Hoppas att höften håller och att du får en bra vandring. Fint väder är väl att rekommendera med tanke på hur ni ska sova...
Kram och lycka till!

Anonym sa...

Håller tummarna för att du inte blåser bort!!

Anonym sa...

Nä men... Är du inte riktigt frisk!? Sova ute, NU??? Hujja, då ska jag tänka på dig nu när jag går isäng och har gjort upp en eld i pannan :) Hoppas du håller dig varm i alla fall!
Svar: Synd med läkartiden men du får ju en ny och hoppas att värken inte blir värre av att du sover ute. Tänker på dig!

Anonym sa...

Go morron! Hur har du sovit nu då? Du är väl inte mera sjuk? Hujja, vad hemskt att sova ute nu...

Anonym sa...

Hoppas verkligen att du fixar den här vandringen. Låter jobbigt. Så synd om din son, vet ju vad det betyder. Precis något sådant här är jag rädd för. Ska sätta stopp för allt nu när min son offrar så mycket. Hoppas verkligen att det är något som inte blir värre för din son, eller för för dig. /Rosa

Anonym sa...

Klart du är bekymrad, det låter ju inte bra.
Min granne är 28 år och hon har bytt ut båda sina höfter nu. Själv tar jag så för givet att kroppen är ok men så läser jag om dig..
Bra att du håller mig på jorden.