tisdag, oktober 07, 2008

Till alla som kritiserar Rosa

Jag har tittat runt och läst vad man skriver i bloggvärlden om bloggaren Rosa.
De allra flesta verkar tycka att det har blivit en höna av en fjäder och att detta har fått alltför allvarliga konsekvenser för Rosa.

Men det finns undantag. Det finns de som är av en annan åsikt. Er vill jag fråga en sak:
Fattar ni inte att ni trampar på en människa som redan ligger? Hon är nere för räkning och ändå ska hon sparkas på! Det är vettlöst!

Tror ni inte att hon är medveten om och inser själv vad hon har gjort?
Fattar ni inte att hon har två barn, som läser alla hätska kommentarer och inlägg?

Jag vill också fråga hur ni gör på arbetet, läser ni aldrig på hemsidor eller i mail eller skriver mail som inte har med arbetet att göra?
Ringer ni aldrig privata samtal från arbetstelefonen på arbetstid? Kommer ni alltid i tid och går aldrig hem en minut för tidigt?
Och röker gör ni förstås bara på lunchrasten? För det där med fem minuters rast per timme kan ni glömma. Det står ingenstans i någon lagtext att det ska vara så. Däremot ska man ha rast efter fem timmar och får man röka.
Och ni har väl aldrig heller talat illa om chefen?

Sveriges arbetsgivare måste vara lyckligt lottade, som har så lojala medarbetare!

14 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt jobbat zwammel!!!
Fast du glömde papper, pennor och radergummin som aldrig lämnar ett företag!!!

Anonym sa...

Jag blir så arg när jag läser hennes blogg...och facket??!, man tror i sin enfald att man ska få stöd av facket !!
Har behövt deras hjälp ett par ggr... men det blev bara skit och pannkaka med det, man får ingen hjälp där längre, facket är underhuggare till arbetsgivarna nu för tiden, de gamla idealen för arbetarnas bästa är borta sedan länge.
Jag hoppas att Rosa orkar driva ärendet så långt det går..men man undrar ju.. vad är det för arbetsgivare ???

Storarvid sa...

Jag inser vilken tur jag själv haft. När jag själv ibland möter min chef kommenterar han att jaha fikarast, dags o blogga lite?? Han tycker det är världens naturligaste sak. Inte för ett ögonblick att han skulle bära sig åt så här. Dessa händelser gör att man själv värdesätter sådant man tidigare tog för givet. Hmm ska nog blogga om detta någon gång.

Jag tänker som marie, var är hennes fackliga hjälp??

Anonym sa...

Fullständigt befängt tycker jag! Vad är det för arbetsgivare? Ja, ibland undrar man...

Ejsans sa...

Är inte insatt, har läst för lite om det.

Ja, ibland ska man ha tur att komma till rätt kille.
Ordnar sig gör det. Det blir ominstallation på tisdag. Ska skriva sedan om det.

Kram

Anonym sa...

Mystiskt att hon inte fått varning först... Men nog har det hårdnat inom arbetslivet. Minsta fel och en fot därbak... Å facket har tyvärr spelat ut sin roll. Åtminstone är det min erfarenhet! De som kastar sten på Rosa, får la kanske själva bli varse om att de själva kan råka ut för samma... Sköt om dig! MVH & kram

Anonym sa...

Bra rutet, Imse! Jag tro man är mer effektiv på jobbet om man får pausa lite med annat emellanåt.

Önskar dig en härlig onsdag!

Kram!

Anonym sa...

Hej
Ja det är synd om henne.Som sagt det skall bli intressant att se vad arbetsdomstolen säger.

Susjos sa...

Ja,det ska bli spännande att se vad som händer...

Kram

Anonym sa...

Det är för jävligt och fruktansvärt dåligt hanterat av knaschefen. Jag håller mina tummar för henne, verkligen.

Kram

Anonym sa...

Det går för långt,en tillsägelse hade räckt.Sen alla dessa kommentarer...usch...

Anonym sa...

Bra rutet Imse!
Det är så jäkla tragiskt och att Rosa av alla människor drabbas är ju helt absurt!

Anonym sa...

Tjaba - hålelr med. Var i liten konflikt med Rosa för längesen, men vi fixade kontroversen mycket elegant. Det är shitt att hon fick sparken pga bloggandet. Alla har väl hål i sina dagar, fikar extra länge, rar runt i kontoret med ett löjligt papper i handen, skvallrar med nån annnan, drar runt och gör inget. Många sitter timmavis och ringer privatsamtal på jobbet, och många andra drar ut på "ärenden", shoppar eller fikar med nån kompis på arbetstid. At blogga litet då och då ska inte var orsak till sparken. Det finns regler. Varning först. Varning igen. Sen sparken. Aldrig rakt av utan att Rosa fått chansen att ändra sig. Jag undrar var facket finns? Var är ni fackjävlar, fuck up! Uno

Anonym sa...

Inget fel på rosa.Inget fel på gränt heller, allra minst på rött. Skulle gärna vilja ha en rosa skjorta, men mina färger stämmer inte. Polarna i Afr4ika gillar rosa, stämmer bra med brunt ansikte. I sommar, när solen gjort sitt, ska jag tamejfan bära en rosa T-skirt! Kram