torsdag, oktober 30, 2008

Tänk om jag valde fel!

Det är inte klokt vad fort saker och ting händer. Nu har jag fått flera jobberbjudanden från och med nyår, när mitt vikariat går ut. Tyvärr har jag knappt inte fått någon betänketid, utan svar skulle lämnas på stört.
Men nu har jag bestämt mig för att fortsätta inom hemsjukvården, fast i ett nytt distrikt. Det är också i centrala staden, fem minuters cykelväg.
Det bästa är att det inte ingår något äldreboende, utan det är enbart hemsjukvård. Inte för att jag har något emot de äldre som bor på ett äldreboende, utan det är arbetssituationen med brukare både "inne och ute" som är jobbig.

Jag hade ju egentligen tänkt tacka ja till arbetet inom psykiatrin, men nu blev det så här. Efter operation övertalning. Hoppas att jag valde rätt!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Om det mot all förmodan skulle vara fel så har du väl inte bundit upp dig för livstid! Men jag förstår hur du känner för själv kan jag vela hit och dit i det oändliga. Men då brukar jag tänka på vad en släkting till mig sade nämligen "två alternativ kan vara lika bra och då spelar det inte så stor roll hur man väljer!"

Kram och grattis till jobbet!

Anonym sa...

Hej
Grattis till 25 år! Det var inte dåligt.
Jag tror att du har valt rätt!
:-)

Anonym sa...

Jag tror att det blir bra..att du valt rätt !

Anonym sa...

Du har ju alltid mojlighet att byta lite senare om du inte trivs!! Grattis, förresten.

Anonym sa...

Ja,hoppas du valde rätt,men det låter som ett bra jobb :))Lycka till nu,kram!

Susjos sa...

Grattis till nytt jobb!
Jag tror oxå att du valt rätt!
kram