onsdag, oktober 29, 2008

7 saker om mig

Jag har blivit utmanad av Znogge. Jag ska skriva 7 alldagliga och/eller knäppa saker om mig själv och sen utmana 7 andra personer att göra samma sak.

1. Jag har haft hissfobi, men det är nästan helt borta. Åker de flesta hissar obehindrat nu.

2. I 20-årsåldern stack jag iväg ensam på en resa. Den gick till New York, Los Angeles, San Fransisco och Hawaii. Idag skulle jag nog inte våga ensam på en sån resa.

3. När jag var cirka 10 år, kom jag tvåa i en sångtävling. Priset var en bussresa till Stockholm, med besök på Nalen. Där spelade Tages och Ola&Janglers. Tänk att mina föräldrar vågade skicka iväg mig på det.

4. Jag har åkt häst och vagn, under en vecka i Orsa Finnmark.

5. Jag har gjort flera flottfärder. Under en vecka åkte jag flotte på Klarälven. Jag har åkt på en liten bambuflotte, ner för en vild flod i norra Thailand. Och jag har åkt gummiflotte på en flod i Mongoliet.

6. Jag har svårt att säga nej. Tar på mig alldeles för mycket jobb och uppdrag. Sen mår jag dåligt på grund av stress.

7. Jag drömmer om att åka till Afrika och titta på bergsgorillor.

Det här blev ju nästan en reseutmaning. Och det är ju bland annat det som är knäppt med mig. Jag älskar resor. Gärna till ovanliga ställen.

Nu kan jag inte välja ut 7 stycken bloggare, utan vem som helst som har lust, får gärna göra utmaningen.

6 kommentarer:

Ejsans sa...

Hej
Tack för kommentaren. Firefox fungerar utmärkt. Gillar den bättre nu när jag vant mig.
Det var Explorer 7 som ställde till det . Nu är det fixat genom en avbockad ruta. Hur ska man veta det.

Jag tackar definitivt nej till utmaningen. Jag tar aldrig sådna. Bra att jag fick välja, uti fall att du hade tänkt..
Nu ska jag försöka komma igång igen.

Ha det gott
kram

Anonym sa...

Eftersom jag inte gillar att åka hiss så undrar jag så klart hur du kom till rätta med den fobin?!

Ja, hur vågade dina föräldrar skicka i väg dig?

Kram!

Ejsans sa...

Här ska jag inte komma och vara kaxig inte. Började ju med Explorer som var klar. Allt försvann ett par gånger. Firefox är en klippa. Vad händer då? Museländet lägger av. Jag får liksom släpa den med mig.
Nu blir det inget för min del innan jag får en ny. finns inte där jag bor.

Hör av mig när jag är tillbaks.
Kram

Anonym sa...

Oj, vad du har rest mycket. Intressanta saker du har varit med om.

Önskar dig en härlig torsdag!

Hälsningar!

Maggan sa...

Jag var 17 skulle fylla 18 första gången jag stack utomlands själv. Italien blev det, det blev starskottet för en hel del resor genom åren som jag gjorde själv.
Så där har vi likheter, men alla andra äventyr som du har varit med om har jag inte prövat.
Kram

Anonym sa...

Kul att få reda lite om dig. Värst vad berest du är ;)