söndag, februari 15, 2009

H-s j-a s-t

Ni kanske har läst om mitt strul med bokningar och biljetter här. Biljetterna till Sissela Kyle lyckades jag inte sälja, utan de fick yngste sonen med flickvän ta över. Så det löste sig smidigt.

Och jag vill bara säga att det strulet var ingenting mot det som skulle komma sen.
Vi bestämde oss alltså för att åka till Norrköping med två goda vänner. Vi skulle bo på hotell och se på "Cabaret". Jag köpte mig en mönstrad klänning och en kofta i bästa Odd Mollystil. (Jag som aldrig använder klänning).

Tror ni att jag är i Norrköping? Nej, det är jag inte. Anledningen till det stavas
VINTERKRÄKSJUKA!

Sent i fredags kväll satte det igång. Och fortsatte, och fortsatte.

Maken flydde fältet igårmorse och har ringt ett par gånger och rapporterat om hur fint Norrköping är, hur trevligt hotellet är, maten är så god och vädret är kanon. Kul. För dem som är där.

På min meny sen i fredagskväll har det stått ett halvt rivet äpple, en halv tesked honung, några smuttar vatten, samt att jag igår kväll lyxade till det med en halv kopp the, en skorpa och tre vindruvor.
I morse, vid femtiden, intogs en halv banan. Den fick en icke önskvärd effekt. Utan att gå in på närmare detaljer kan jag meddela att den kom ut igen, flytande.

När jag inte har suttit på toaletten, med huvudet i en hink, har jag legat i dvala och haft den ena drömmen konstigare än den andra.

Nu ska jag försöka mig på en kopp the och en skorpa igen. Och fortsätta drömma konstiga drömmar.

Nån däruppe gillar inte mig!

17 kommentarer:

Anonym sa...

Nääääää!! Den sjukdomen är ju för äcklig!!!

Nu tycker jag faktiskt synd om dig fast det inte hjälper.
Det är ju bättre att tycka OM någon, så då gör jag det i stället!


Krya på dig! Snabbt!!

Anonym sa...

Men din stackare!!! Det här var väl ändå inte rättvist alls. Skickar en hel hög med kryapådigkramar!

Nonna sa...

Åh nej, stackars dig som såg fram emot det här och behövde det så mycket!! Det där får ni absolut ta igen en annan helg så du får använda dina nya kläder och njuta av en myshelg du med.
Hoppas det går över - helst igår!
Krya på dig - Kram
Nonna

Anonym sa...

Stackars dig, vilken otur.Hoppas det kommer fler tillfällen.

Anonym sa...

Inge kul. Inget kul alls. Vilken bottenotur.

Sänder all medkänsla som går att uppbringa.

Skit i ätandet, se om du kan få tag på lite avslagen Coca-Cola (gammalt husrecept) det tar man teskedsvis med rätt långt mellanrum. Ring någon och be dem leverera det utanför din dörr.

De kan sedan ringa på och springa därifrån...

Hoppas det är den korta varianten.

Kramar!

Kristina Birkesten sa...

Detta kan man utan tvivel kalla otur! Ni som hade sett fram emot det så mycket...
Det är inte rättvist!

Säger som Nisse, hoppas det är den korta varianten!

Skickar krya på dig kramar! Och hoppas att chansen snart kommer igen!

Anonym sa...

Lagen om alltings djävlighet måste ha drabbat dig.
Krya på dig.

Bloggkram från Farmor K

Anonym sa...

Åhh, din stackare! Åkte du också på det! Man undrar verkligen ibland om bloggsmittor kan förekomma ju...

Men det går över. Jag är mest skakig och trött. Men visst är det bedrövligt! Vila och ta hand om dig!

Eva sa...

Åh fyyy sjutton! Vinterkräkan är inte att leka med - hade det själv för en månad sen....urk

Anonym sa...

Nämen kärra hjärtanes! Vinterkräksjukan är otäck! Hade den för några år sedan. Hujedamej. Man känner sig inte så fräsch.

Nu hoppas jag du kryar på dig. Ta det lugnt och vila och drick mycket.

KRAMAR I MASSOR vågar jag mig på för vad jag vet är sjukan inte smittsam via nätet!

Ejsans sa...

Joo då. Nån där gillar dig. Du ska utsätts för prövningar bara.
Förstod nog vad rubriker var.

Lyxa till med thé och skorpa nu, man akta dig för bananer.

Förlåt. Jag menar inte att driva med dig, du får inte ta det så. Naturligtvis lider jag med dig och hoppas du snart blir bra. Men nedrans otur när ni skulle ha en så kul kväll.

Kram

Mia S sa...

Nämen fy valé... din stackare, nu när du äntligen skulle få göra något roligt ! Vilken otur...
Krya på dig ... kram !

Anonym sa...

Fint att det löste sig med biljetterna,men urrrk för kräksjukan!Det värsta jag vet bland sjukor!Krya på dig snart,kram!

Susjos sa...

Näe, vilken jädra otur!!!
Du som verkligen behövde få komma iväg på nåt kul!!!! Så himla trist!
Hoppas att du mår bättre nu!
Massor av kramar via cyberspace....

Maggan sa...

Nu tycker jag så synd om dig!
Orättvist när du skulle iväg och fira, ha det trevligt.
Jag har aldrig haft den där vinterkräksjukan i min familj verkar vi ha den där skyddande genen. Men hörde nu att det har kommit in förvärrad kräksjuka så det hela har väl muterat till något nytt som jag nog inte har skydd ifrån.
Hoppas verkligen att du idag har det skapligt och att du har kommit igång med småätandet igen.
Varmaste kramar

Anonym sa...

Åh gud, stackars dig!! Jag hoppas att du blivit bättre till idag..

Tant Janet sa...

vilken otur, jag hatar verkligen magsjuka!!! Krya på dig nu!