tisdag, februari 10, 2009

Överraskningarnas afton

I vår familj är det alltid jag som beställer och bokar, allt från nöjen till resor. Min man har nog inte bokat en endaste biljett.
Så därför tänkte jag hitta på något kul till helgen. Ni vet ju hur jag gnäller om hur tråkigt allt är.
Och vad kunde vara bättre, än att göra något kul och romantiskt på Alla hjärtans dag?

Så idag beställde jag biljetter till Sissela Kyles show i Stockholm, samt ett hotellrum i skaplig mellanklass.
Efter kvällsmaten berättade jag för maken om mina fantastiska planer för helgen.

Jag lovar, han blev vit i ansiktet och hakan ramlade nästan ner till magen. Men, men, stammade han fram. Jag har också bokat hotell och show, upplyste han mig.

Då blev det min tur att tappa hakan! Va, skrek jag, det är inte sant!

Jodå, han plockade fram bokningsbekräftelsen. Där framgick tydligt att han för en månad sen, bokat fyra biljetter och två hotellrum. Två av våra bästa vänner ska nämligen åka med.
Och resan ska gå till Norrköping. Där spelas Cabaret på Östgötateatern.

Hotellrummet i Stockholm har jag avbokat. Jag har också skickat ett snällt mail till Ticnet angående showbiljetterna, men jag skulle tro att det är svårt att få tillbaka pengarna och få köpet hävt.

Och jag kan fortfarande inte fatta, han som aldrig har bokat något i hela sitt liv. Så bokar han just till den här helgen!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Kan inte låta bli att le här...:)

Ska jag utveckla att ingen kan kränka dig utan ditt eget medgivande? Om någon kallar mig nåt fult så kan jag välja att avfärda det och tänka på att personen som säger det exempelvis är ur balans, mår dåligt och att det sagda inte säger så mycket om mig utan mer om den som säger det. Eller så kan jag välja att bli kränkt och ta åt mig personligt...

Det är lika kränkande att bli kallad rasist som att bli kallad blattejävel är min fulla övertygelse! Därmed är inte sagt att jag per automatik är rasist... Jag tycker bara det är konstigt att människor lägger så stor vikt vid vad folk hasplar ur sig och lägger mindre vikt vid vad folk gör. Det värsta är väl tysta likgiltiga människor? Åtminstone tycker jag det...

Sköt om dig. Fridensliljor

Susjos sa...

Snacka om överraskning! Jag skulle bli lika förvånad om det hände här hemma! Så typiskt att ni bokat samma helg! Och så synd att jag ska till Skellefteå i helgen,annars hade jag köpt biljetterna av dej! Hoppas det löser sig :)
Kram kram

Anonym sa...

Va' fint...

Härligt när 'vi' gubbar kan överraska.
(Det där får ju en annan att fundera..., inte för att jag har några pengar..., men..., när är Alla Hjärtans dag? >alltid 14 februari< Nu på lördag alltså...
Av tradition har vi aldrig firat dylikt (mest beroende på att det väl är något kommersiellt amerikanskt, tror jag? [Valentines Day])

Krama gubben din från mig också!

Kramar!

Charlotte sa...

Vad roligt!
Vilken överraskning! :-D

Nog tror jag att du får en del av pengarna tillbaka, säg att du brutit benet el nåt;-)

Blir nog jättetrevligt i vilket fall skulle jag tro ....

Kram!

emsa sa...

Vilken härlig överraskning!
Lite trist att det blev dubbelt men det finns säkert chans att få boka av och här inne finns ju massa Stockholmare så det finns kanske nån som är intresserad i värsta fall!!
Efter allt du haft runt dig på sitone kan jag bara önska er en underbart trevlig helg!
Det är du värd och bäst är väl att gubben din också insett det!!!
♥KRAMAR♥

Anonym sa...

Hihi, ojdå. Någon gång ska ju vara den första. Nog är det ett sammanträffande när ni råkat boka samma helg.

Hoppas du får tillbaka biljettpengarna. Ha en härlig dag!

Hälsningar!

Anonym sa...

Hej
Vilken härlig historia! Synd om ni drabbas av extra kostnader förståss men nog lyckades väl maken överraska Dig ordentligt.
Hoppas ni får jättetrevligt!
:-)

Magnus Thorn sa...

Otroligt! Ja, sent ska syndaren vakna...:)
Sätt ut biljetterna på Tradera eller något så får du åtminstone lite tillbaka, kanske allt!

Ha en trevlig helg!

Katinka sa...

Haha...Ja, ibland kan man bli överraskad av någon man tror man känner så väl! Visst är det ändock härligt att den person man lever med kan överraska!

Anonym sa...

Men jösses,måste skratta åt det samtidigt som jag tycker det var märkligt!Just nu *L* Vore ju bra om du fick tbx pengarna,men men.Fina ideér må jag säga,spec när det kommer från mannen din kan jag tro :)

Anonym sa...

Ja, vad ska man säga! Två själar i en tanke och två flugor i en smäll ;-) Som det kan bli! Hoppas du får sålt biljetterna för det är trots allt retfulla pengar...

Kram!

Anonym sa...

Det är ju vis som ska överraska =) Jag förstår din reaktion och jag älskar att överraska andra med glädje däremot vill jag gärna ha små föraningar när jag drabbas själv, kvninnligt eller bara jag och alla andra oavsett kön?

/Margareta G

Kristina Birkesten sa...

Åh, vad roligt!
Tänk vad en överraskning kan pigga upp! :o)
Kramar!