tisdag, februari 24, 2009

Äntligen!

Idag har jag många anledningar att utbrista "äntligen!".
För äntligen har maken förstått det här med fördelarna med en ekologisk kosthållning. Det efter att ha läst boken "Den hemlige kocken". Så nu är det inte bara veckolådan med ekofrukt och grönsaker, som serveras hos oss. Utan kosten är överlag ekologisk.

Äntligen har jag kommit mig för att klippa håret kort. Mitt hår är inte av denna världen. Det är stort, tjockt och växer åt alla håll. Enda sättet att få det att ligga åt ett håll, är att använda massor med spray och dylikt. Nu kan jag inte använda sådana produkter, eftersom min hårbotten inte tål det. Så det enda vettiga är ju kort hår. Synd bara att det växer så rasande fort.

Jag har äntligen hittat en bra kurs i friskvård och hälsa. Jag har börjat på en heldistanskurs på Folkuniversitetet. Och har hamnat rätt, känns det som.

Sen tror jag att det här paret också utbrister äntligen idag! Jag hoppas att det var så att Victoria gick in till pappa och drämde näven i bordet och utbrast att "nu jädrar i min låda, får du säga ja till Daniel, annars kan du se dig i månen efter barnbarn och tronarvingar".
Kan tänka mig att Kronprinsessans syskon också sa äntligen idag!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det är förskräckligt att vuxna männislkor måste be om lov för att få gifta sig. Är vi i Iran eller ett liknande land?? Kram

Magnus Thorn sa...

Det låter bra med ekologiskt! Och kungligt giftemål.. Hmm, det var väl dags väl?

Storarvid sa...

Konstaterar att idag är en bra dag med MÅNGA "Fylkingska"
ÄÄÄÄNTLIIIIGEEEEN!!!

Anonym sa...

Ja, äntligen säger jag också! De borde slagit till för ett par år sedan men visst, vissa förhållanden kräver större eftertanke än andra...
Kram!

Livsnjuterska sa...

Ja, jag bryr mej överhuvudtaget inte i om de gifter sej eller ej!
Är inte så mycket för det här med kungafamiljen!
Ha en bra kväll
Läs mitt inlägg jag gjort om Victoria och Daniel

Anonym sa...

Hej
Ja äntligen är verkligen rätt ord.
Vi är väl sisdär när det gäller ekologiskt. Föröker att tänka på det men syndar nog ibland.
Nu såg jag att det finns ekologisk lingonsylt.Undrar hur tillverkaren kan garantera det?

Anonym sa...

Ekologisk é fint :))Ja,du får väl ge lite av ditt hårsvall till mig,jag har tunt eländigt istället.Förlovningen,ja,men även dags att skrota monarkin.Vi lever ju som sagt på 2000-talet.Ha en fin kväll nu!

Maggan sa...

Ruskigt att vi lever i en så "efterbliven" värd att rikstdagen + kungen ska godkänna att Viktoria får gifta sig.
Tänk så mycket hänsyn de får ta till gammalt förlegat tankesätt.
Kram till dig

Anonym sa...

Det låter som ett bra hår, fast lite krävande :) Fint med kort också.

BRA att Victoria äntligen förlovar sig. Verkligen på tiden och larvigt att det ska behöva krävas så mkt!

Kram på dig

Anonym sa...

På tiden att de slår till tycker jag. Ha en bra helg på soffan ;)