måndag, augusti 16, 2010

TUT RUT

Jag har tidigare tyckt att Carin Jämtin, varit en rätt hygglig politiker. Av och till rätt klok, faktiskt. Men numer måste jag säga att hon förefaller ha tappat greppet om verkligheten.

Först föreslår hon att vi ska ha könsneutrala toaletter, undrar förresten om hon själv pinkar på sunkiga herrtoaletter?

Sen kommer nästa utspel. En butler i T-banan! Milde tid! Och det är inte första april idag. Jag har kollat almanackan flera gånger.

RUT-avdraget vill man avskaffa, som ger massor med arbetstillfällen och som ger till exempel pensionärer som inte är berättigade till hemtjänst, möjlighet att få hjälp i hemmet till humana priser.

Nä, istället ska Stockholmarna få TUT-avdrag, tunnelbanenära tjänster!

Men det finns faktiskt en värld utanför Stockholm, även om vissa politiker inte har förstått det. Och vi som bor i den världen, var ska vi till exempel lämna in vår tvätt? I bussgaraget och få BUT-avdrag, bussnära tjänster? Och nog får vi väl en butler på bussen också?

Nu tror jag att omvärlden skrattar åt Sverige och åt svenska politiker!

10 kommentarer:

Åsa! sa...

Det märks att det är valrörelse. Men ibland är de långt ifrån verkligheten våra politiker.

Znogge sa...

Ska man skratta eller gråta...

Anonym sa...

Jag har skrattat så hela dagen att jag hade svårt att arbeta. De har lagt ner lite arbete på sitt förslag också och skapat en egen webbsida, se http://www.mertidattleva.se/

imse sa...

hoth: Det är kul att våra politiker kan roa oss så...

ingersord sa...

Här i norr är det mera SLUT-avdrag som gäller...Allt läggs ner...ja man blir alldeles SLUT vid tanken!

Helga sa...

Ja så de håller på i valtider...

Frogprincess sa...

Det tror jag också att de gör...
Varför ska stockholmarna ha?

Pinglan sa...

Haha, roligt inlägg!

Förmånligt med alla avdrag för alla som har möjlighet att utnyttja dem. Fast allt kretsar ju kring huvudstaden enligt politikerna där verkar det som. Resten av Sverige, vad är det....?

Ha en fin dag!

Mimmione sa...

roligt inlägg, håller med RUT funkar för alla både i och utanför stockholm

Sofie sa...

Det är rent idiotiskt! Det vore bättre om en del av skattepengarna gick till hemkommunen så man i kommunen själva får hitta på en lösning på detta problem som jag själv inte ser som ett problem. Men tut-avdraget fick mig att se rött så nu röstar jag blått!