måndag, augusti 23, 2010

Vad gör dom?

Jag kan tycka att årets valrörelse är aningen oseriös. Schyman eldar upp pengar, medan Jämtin vill ha könsneutrala toaletter, samt butlers i tunnelbanan.

Nu kommer nästa korkade förslag, clowner till äldrevården! Herregud, våra äldre som bor på särskilda boenden är faktiskt vuxna människor. De har uppfostrat dig och mig, de har arbetat som poliser, lärare, sömmerskor, författare, hantverkare etc, etc...
Men när de blir gamla, ska de tydligen behandlas som barn.

Igår såg jag Schyman vinna poäng åt Jimmie Åkesson i TV-debatten. Hur nedlåtande och föraktfull kan en politiker vara?
Hade en man betett sig som Schyman, mot en kvinna, hade tidningarna varit fulla med artiklar om härskartekniker.

Nej, jag efterlyser en sansad och seriös debatt. Där respekt visas för både mot- och medspelare och inte minst för oss väljare.

8 kommentarer:

Znogge sa...

Men vad är det med våra politiker? Har de helt tappat omdömet? Oj, oj, oj... Kultur i alla ära men...

Amlor sa...

Onekligen undrar man hur det står till...

gladmymlan sa...

ujja.....herrejösses jag vågar knappt ge mej in i ens tankarna på valet, då det handlar o pest eller kolera.
Mona sahlin är i mina ögon en självupptagen, hemsk gris i stil med otäcka gudrun, båda gjort " så kallade misstag, nån pga alkolism som faktiskt är en "sjukdom", o nån för att hon trodde det var ok att använda "företagets pengar"för personligt bruk.


sen har vi tombollen Reinfeldt, som ser två blåbärsris, varav ett har tre blåbär på, medans det andra har tre hundra blåbär på sitt.
och bestämmer sig för att länsa det med tre blåbär på....
hm?

ingen av dom vill jag ska sitta i ledningen för sverige, men va fan, det är väl lite sent för mej att bygga upp en kampanj kring mej själv nu va:)))))

Filifjonkan 1 sa...

hej Imse Ja du jag är så less redan på detta val allt pajaseri alla löften och all sandlådeteknik. Tjafs om valaffischer som jag tycker har spelat ut sin roll de bara skräpar ner och kostar pengar. Svenska folket stoppas som korvar med valbubbel av medier överallt . Usch näe en tv kanal och en radiokanal kan räcka tycker jag för att inte nämna tidningarna. Sen borde det ara så att alla dessa styrande politiker måste praoa på hemtjänst sjukhus skolor ja de områden de har hand så de kommer ner på jorden igen.. minst en hel månad tycker jag så blev det nog lite ändring. Nu har jag spytt galla över det mesta fniss så det skall bli intressant att se hur valet slutar.

Gunnar sa...

Ja det är inte ofta debatten känns seriös.Man kan ju hoppas att det blir bättre men sannolikheten för det är nog låg.

Kristina Birkesten sa...

Imse!
Ja, man kan, med all rätt, undra om omdömet och det vanliga sunda förnuftet springer sin väg i samma stund någon blir politiker? Eller det har kanske aldrig funnits där?
Att det inte finns några spår av varken det ena eller andra tycker jag är övertydligt.

Hoppas du mår bättre än igår :o)

Kram!

Åsa! sa...

Jag orkar inte med dom. De känns som ett gäng fåntrattar inlåsta i en bunker utan förankring i verkligheten. Vad tror dom om oss medborgare egentligen, vilken bild har dom av vår vardag? Det är helt otroligt!

kloktok sa...

Själv saknar jag ideologierna... Är urless på alla populistiska utspel & vallöften. Orkar inte se/höra nå'n valdebatt! Jag skulle kolla om politikerna mer pratade om hur de ska gå tillväga med att verkställa sina löften och inte så mycket om hur dåliga motståndarna är...

Hmm, clowner i äldrevården?!!! Tja, en högre personaltäthet kanske vore mer lyckat?!!!! Utan krav på att de skulle vara just clowner...

Fridens liljor