onsdag, juli 20, 2011

Låååångtråkigt

Semestern för mig innebär att gå omkring och prata bebisspråk med en liten valp. Hur ska det gå när jag börjar jobba sen, kommer jag fortsätta att prata bebisspråk tro?

Ibland blir det ett trevligt avbrott. Som igår till exempel, när mina stuggäster hälsade på och bjöd ut mig på mat. Ja, Kezzi fick förstås följa med. I ett obevakat ögonblick tog han sig en slick på Sonjas köttbit. Annars skötte han sig riktigt bra på krogen.

Idag besökte vi arbetsplatsen. Kezzi måste ju skola in sig där. Och lära sig hur man uppför sig, när man jobbar åt kommunen.

Annars händer inte mycket och jag skulle vara oärlig om jag sa att det är jättekul. Ja Kezzi är förstås jättekul och helt underbar. Men annars ....nä inte mycket som är underbart.

Ser fram emot nästa vecka, då vi åker ut i skärgården några dagar.

4 kommentarer:

Gunnar Deckare sa...

Hoppas att skärgården kan pigga upp humöret!

Vädret ska i alla fall bli bra om nån vecka. Det är jag bombsäker på. Min semester närmar sig nämligen.

Nonna sa...

Förstår hur du känner det vi ska komma in på fredag och låna vattenhålet - inte är vi så roliga men vi försöker flamsa till det ibland! All tvätt utom lakan påslakan strök jag torr igår kväll på altanen..Idag har vi varit i BC och maken har varit i Gamla stan och i centrum o vandrat i egen takt utan ett vrak i släptåg, jag och Caisa har käkat kebab och shoppat och sen tog vi T-banan till Zinkensdamm och glodde i second hand på söder utan resultat. De måste komma till Skäggersta gård och se Möbler o Ting har jag sagt!
Sköt om er jag tror också att Vässarö blir toppen för er båda!
Kram Nonna L hälsar!

Znogge sa...

Du är inne i en förändringstid. Men det blir bättre, roligare även om det inte känns så nu.

Kram

Charlotte sa...

Jag skulle mer än gärna kommit och flamsat runt med er, dig, Kezzie och Nonna....men tyvärr så är det helt omöjligt. Iaf i år.

Någon klok människa sa ju så här en gång: 'Man måste ha riktigt tråkigt för att kunna ha kul sen' eller hur det nu var ;-)

Ha det riktigt skönt nu på skärgården!

Kramar från soliga Norr!