fredag, juli 15, 2011

Flickors bröst

Vad ska man egentligen säga om den värld vi lever i? Flickors bröst stympas för att de ska undgå att bli våldtagna!

Kan ni tänka er vidrigheten i detta? Den vansinniga smärtan.
Plågan att inte kunna amma sitt barn.

Eller kvinnor och unga flickor som måste skylas i heltäckande kläder och slöja, för att männen inte kan hejda sina lustar. Varpå kvinnorna får svår D-vitaminbrist, med avancerad skelettskörhet som följd.

Men vad gör det, i en värld där kvinnor inte har något egentligt värde, förutom att vara sin mans ägodel.

7 kommentarer:

Kim sa...

Jag är så tacksam över att jag aldrig blivit välkomnad i klubben "vanliga karlar".

Cici sa...

Jag skrev ett inlägg om det här med bröststympning redan den 6 april, efter att jag hört om det i radion. Det finns filmer på nätet om man söker på Breast Ironing.

Susjos sa...

Usch..det var något nytt för mig. Man slutar aldrig förvånas.
Könsstympningen av vagina har jag sett på nära håll. Fruktansvärt att se , den värsta sorten är när de skurit bort blygdläpparna,klitoris och det bara finns ett riskorn stort hål för urin och mens att komma ut. Fråga mej inte hur de kan bli gravida...
Det gör ont i mig...

Anonym sa...

Fruktansvärt...

Gunnar Deckare sa...

Fruktansvärt!

Hur kan man göra sånt här? Är människan så grym?

Vicke sa...

det är skrämmande

Znogge sa...

Galna och sjuka mäns världar...