söndag, september 23, 2007

Blod, svett och tårar

Den här helgen har varit en av de arbetssammaste någonsin. Har haft det oerhört slitsamt på jobbet. Har gjort massor med hembesök. Telefonen har ringt hela tiden.
Har haft blixtrande huvudvärk hela helgen (stress? blodtrycket?), och till råga på allt eländes elände har blödningsbesvären kommit tillbaka.

På tisdag ska jag till läkare för kontroll av blodtryck och blodvärde igen.
Antar att trycket är på topp och blodvärdet på väg ner. Trycket gick ner något förra veckan, men nu är det nog, som sagt var, på väg upp igen.

Just nu önskar jag att jag vore en flyttfågel eller åtminstone en björn, som snart ska gå i ide.

13 kommentarer:

Anonym sa...

tack för hälsningen, vi får väl se hur det blir, är inte heller första gången vi ses i så fall...

hoppas du kan slappna av nu och slipper dina blödningsbesvär snart igen...

nu är jag trött som en igelkott, tittar på en gullig film på 3an

kram

Anonym sa...

Usch då! Lät inget vidare att du stressat och fått tillbaka blödningarna... Gott att du fått tid för undersökning! Vissa gråa dagar känner jag att det är läge för ide också... Men så tittar solen fram och då blir jag :) Sköt nu om dig! MVH & bamsekram från KLoktok

Anonym sa...

Din stackare! Hoppas du får möjlighet att ta det lite lugnare några dagar nu.
Kram!

Anonym sa...

Hoppas du får tid till återhämtning och vila! Ha det så gott. Ta hand om dig!

MVH Pinglan, AB.

Anonym sa...

Hej
Det var tråkigt att höra.Hoppas att det rättar till sig för Dig.

Anonym sa...

Ide lät inte dumt. Nu skulle jag behöva få vila. /Rosa

Anonym sa...

Tycker riktigt synd om dig. Att använda sina lediga dagar för att återhämta sig från arbetet är ju inte så kul. Men verkar vara nödvändigt då man får ta ut sig totalt på jobbet.
Gå i ide hade inte varit helt fel.
Styrkekram

Anonym sa...

Jag hoppas du får det lugnt nu, och att du får ordning på blödningen! Stress sätter igång så mkt onyttigt när det blir för mkt av det.
Kram & hälsn

Anonym sa...

Hoppas du får bort huvudvärken, inte kul alls...Blodtrycket är ju inte bra om det är för högt iaf..så bra att du ska till doktorn.

Kram och krya på dig!

Ejsans sa...

Dt där lät tråkigt att det kommit tillbaka.
Något är det ju så jag hoppas du får hjälp med det fort.

Du får må så bra du kan och Krya på dig
Kram
Eivor

Anonym sa...

God morgon go´a vän i etern =)
Ja, ibland vore det skönt att vara en björn =)
Hoppas att du snart får börja må bra och slippa ifrån dessa besvär.
önskar dig en bra dag, lämnar en frukostbricka, kramar =)

Anonym sa...

Jag som hoppades att du skulle få en mysig och trevlig helg med mycket fika! Ska aldrig skriva så mer :)
Låter jobbigt med blödningarna och blodtrycket. Ta det lugnt så du inte träffar den där väggen igen.

Anonym sa...

någon dag kanske vi kan träffas på Tant G....