fredag, september 28, 2007

Burma red

Idag har jag naturligtvis på mig en röd tröja, samt en röd halsduk.

Här är en bild på en munk i Ulan Batar i Mongoliet.

Himmelska fridens torg i Beijing. Därifrån har vi alla sett hemska bilder. I Kina får man dock inte prata om det som hände där. Händelserna är utraderade, har aldrig ägt rum!

Kina är landet som skulle kunna påverka Burmas generaler.
Vi kan påverka Kina, vi kan bojkotta OS.

Stöd Burmas folk, stöd de modiga munkarna. Stöd kampen för fred, frihet och demokrati.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar dig en trevlig helg...jag har dock inget rött på mig då jag sitter ensam hemma, verkar lite överdrivet att klä sig i rött då.
Kram Maggan
http://livsglimtar.wordpress.com

Anonym sa...

Fina bilder fast dom visas i ett tråkigt sammanhang.
Jag bär rött även fast jag sitter hemma. Det är symboliskt och i tanken är jag med.
Många kramar

Anonym sa...

Ja! Håller med dig helt.

Kram:)

Anonym sa...

Snyggt och självklart, idag var det en hel del rött, mest unga som bar i E-tuna :)
kram & önskar dig en fin kväll

Anonym sa...

Tänkte bara tassa in och önska trevlig helg
Kram
Wanja

Ejsans sa...

Önskar dig en trevlig helg.

Ps Kaffe blir det ofta ändå vid 01-tiden.

kram

Anonym sa...

Jag tycker vi kan bojkotta OS./Rosa

Anonym sa...

jag såg bara ytterligare en röd igår.. men det var kanske fler som hade röd tröja under jacka, vad vet jag.

ikea låter som ett fantastiskt tidsfördriv en dag som denna. jag ska ner i tvättstugan i eftermiddag, sen vet jag inget mer...
vila och slappa kanske ;-)

Anonym sa...

Kikar in och önskar dig en fin helg. Kloktok hade röd tröja och röda skor igår... Hoppas som du att det finns civilkurage i våra svenska idrottare att de skippar OS i KIna...

Du vet ju vad jag tycker. Skrev det ju i en blogg http://blogg.aftonbladet.se/6695/pe
rma/509740

Sköt nu om dig. MVH & kram

Anonym sa...

Viktigt med vårt stöd!
Ha en fortsatt bra helg!