onsdag, september 19, 2007

Reiki

Igår var jag på föredrag om "Reiki". Det var spännande, obegripligt, enkelt och jätteintressant. Allt på en gång!
Jag kan inte förklara vad "Reiki" är, men gå gärna in här och läs.
Jag fick lite "Reiki" i mina händer, så jag kan prova att behandla mig själv. Och för att övertyga tvivlare, kan man också prova att behandla djur och växter. Därför blir LillaVovven lite extra ompysslad nu. Och han verkar inte ha något emot det. Sitter still som ett ljus, när jag lägger händerna på honom. Beter sig faktiskt inte riktigt som han brukar vid beröring.
Sen har jag också utsett en orkidé till försökskanin. Orkidéer är ju så tråkiga när de inte blommor, så jag hoppas att jag får igång blomningen snart.
Och eftersom jag tror på allt sånt här, så kommer blomman snart blomma och LillaVovvens hjärta snart slå lugnare!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske kan du dokumentera före reiki och efter...och visa oss i bloggen *S*

Kram och lycka till:)

Anonym sa...

Låter intressant. Hoppas vi får höra om det fungerar eller ej.
"Jag är skeptisk" som en viss person brukade säga i ett tv-program.
Bloggkram

Anonym sa...

Såg ett anslag om Reikí när jag var ute med Herr Hund. Tydligen någon kurs... Jag borde kanske tittat närmre. Läste något om högt blodtryck och tänkte på Husse...
Kram!

Anonym sa...

Sjutton vad du skriver så fort jag inte är här och läser. Reiki det har jag fått en del av en god vän som kan just den sortens healing.
Själv arbetade jag i många år med healing, men den sorten har väl inget speciellt namn, handpåläggning eller andlig healing som en vän till mig alltid sa. Han var dansk och skulle göra visitkort till mig (hans bror har tryckeri) och valde att skriva ondlig healing under mitt namn som mitt yrke då. Såg ju onekligen lite komiskt ut. Jag satte i många år en klisterblomma över det där ondliga..synd att inte kunna använda visitkorten som var riktigt gjorda från ett tryckeri.
Magiska upplevelser har jag haft många genom åren. Allt från saker jag har sett till ljud jag har hört. En gitarr som hängde på en vägg spelade plink plonk när jag satt i köket och la kort för en vän. Vi bara gapade och trodde först att en sträng hade gått av eller något sånt men den var hel.
Eller rösten som gjorde att min dotter lever idag. Men det är en så lång story att jag nog får skriva den i min egen blogg någon dag. Den upplevelsen startade hela min andliga resa.
Fortsätt du och gå på föreläsningar det är så spännande och så träffar man rätt vad det är nya roliga personer som man kan umgås med.
Du är en go tjej du kramar från mig!
Maggan http://livsglimtar.wordpress.com

Anonym sa...

REIKI är jättebra.. har själv gått kurs för 9 år sen... i gula huset brevid jetmacken.. fast nu är den såld...

Anonym sa...

Hmmm, tycker det låter konstigt att du fick reiki i dina händer... Jag tror nämligen alla har förmågan från "början" att den bara behöver tränas upp. Störst effekt av healing borde fås om någon annan ger dig! Tror och tycker Kloktok *KRAM*