torsdag, september 20, 2007

LillaVovven gästbloggar: jag blir helad!

När min matte får för sig att göra nåt, då gör hon det till 100 %. I och för sig gör hon inte så himla mycket, men då kan man ju säga att hon gör ingenting till 100 %.

Härom året snöade hon fullständigt in på nåt som kallas "Feng shui". Till exempel så sågade hon ner två stora Tuijor, som stod vid dörren. De var inte bra, enligt Feng shui, för det kan finnas onda tigrar i såna! Inte för att jag nånsin såg några onda tigrar, men en del katter har vi ju som smyger omkring här. Sen skulle det göras i ordning inne. Fick inte vara några vassa hörn eller kanter. Så det hängdes grejer lite här och var. Saker ställdes i hörnen. Husse och jag fattade ingenting.

En annan gång gick hon en kurs i ansiktsdiagnostik! Folk skulle bara veta vad hon kan få för sig, när hon tittar på deras ansikten. Tur att man har päls i fejset.

Men när hon gått mineral- och vitaminkurs, så kan ni väl räkna ut vad som hände? Jo, just det. Då inköptes äckliga vitamintabletter till mig! Inte nog med alla hjärtmediciner hon ger mig. Jag skulle vara tvungen att ta vitaminer också!

Och nu har hon blivit intresserad av nåt som kallas "Reiki". Hon säger att hon har fått lite Reiki i sina händer, så hon kommer hela tiden och lägger sina händer på mig. Det är ju i och för sig trevligt, jag har inget alls emot det.
Men, hon har fått för sig att hon ska ge Reiki till en blomma också! Så hon sätter sig i soffan med en blomkruka i knät. Jag är livrädd att det ska komma någon besökare just då. För det ser ju helt knasigt ut.

Som ni kan förstå får ju husse och jag stå ut med en hel del här hemma. Men vi är ju vana, vi har hängt med den här människan länge nu.

18 kommentarer:

Anonym sa...

Stackare, fast jag vet hur det är! Min Husse och Matte har också lite knepiga saker för sig...
Voff!

Anonym sa...

Oh vilken härligt inlägg! Jag kunde se hela scenarion framför mig!

Reiki....hmmm, jag tänkte fråga en tjej om hon vill testa reiki på mig....

Visst blev uno fin på illustrationen. Tog lite tid men bättre sent än aldrig.

Medan jag har dig på tråden. Din illustration, får jag presentera den på AB. Jag lägger bara ut de bilder som skapades utav de som bloggar där. Du flyttade du hit, har i färsk minne förloppet. Enl anl till att jag inte lägger några andra bilder där. Du får bestämma. Respektera din vilja, men det vet du, visst?

Varm kram

PS...ska ladda upp en bild jag tog. Jag hittade en riktigt höst vimse spindel och jag tänkte direkt på dig. Den fick till och med bära namnet Imse Vimse.:)
Men först ska jag andas in, ta mod och gå på något som heter frigörelsedans.

Anonym sa...

Det enda jag vet är att fortsätta att blogga. För varje dålig opinionsmätning för aliens ökar sprickan mellan partierna - och inom partierna - en dag spricker det. Kram baba U

Anonym sa...

Lilla vovven borde blogga oftare för då får man ju reda på ett och annat.
Jag har också tagit bort "negativa" växter utanför vår ytterdörr.
Bloggkram

Anonym sa...

kunde se det framför mina ögon hur du sitter där med en blomma i dina händer och healar *ler*

jag är ledig imorgon, det ska jag fira med att träna klockan 8, sen ska jag på plattografi på eftermiddagen - eh - ursäkta, mammografi heter det...
kika gärna in på mina bilder från dagens utflykt i paradiset
ha en skön kväll, nu ska jag ner i källaren med lite skräp.

Anonym sa...

Det är bra att du bloggar ibland, då får vi ju lite skvaller om imse!!
Vicke

Anonym sa...

Men hon är den goaste matten i världen så det gör inte så mkt? :o)
*räcker tass* och önskar en god kväll!

Anonym sa...

Hej!
Tack för att du tittade in hos mig.

Ja det hoppas jag med, men idag är det värre än igår.Får hoppas det inte blir en wiplash

Anonym sa...

Min kropp var som en stenstod som försökte röra på sig.

Men jag gick dit. Varje gång jag tappade koncentrationen så tänkte jag på att jag har tagit ett steg fram och när det var som motigast tänkte jag hur sjuk jag blev av tabletten som jag skulle ta...så jag tog TVÅ steg fram. ...så imorgon ska jag gå på massage.

Men jag klarade det! Känner mig barnsligt stolt fast jag har trumslagarspel i halva bröstkorgen!

Varm glad kram
Margareth

Anonym sa...

Det är bra med mattar som gör saker ordentligt, om jag var matte skulle min hund också tycka så om mig, för blir jag intresserad av ngt, blir jag det ordentligt.

Kram och ha det bra, hoppas blomman blir tjusig - hälsa matte det och ge henne också en kram:)

Anonym sa...

God morgon go´e hundkamart i etern =)
Ja se mattar, de hittar då på bra tolkiga saker hela tiden, är det inte det en så är det det andra ;)
Ha en bra dag och en underbar helg, lämnar en korg full med tuggben till dig =)
svansviftningar från Max von Hottentott, Tant Ruts fyrbete vän =)

Anonym sa...

Hihi, du verkar ha en go´ matte Lilla Vovven. Det är bra att ha intressen. Du ska veta att det var kul att åter se ett foto på dig. Önskar dig och din matte en trevlig helg!

MVH

Anonym sa...

Du har en mycket omtänksam matte som vill dig allt gott! Det kan du vara glad åt:) Såg att din matte blivit fint bloggillustrerad hos MOA!
TRevlig helg & sköt om dig och din matte. Kram från Kloktok

Anonym sa...

Hahah så roligt skrivet!
Skulle kunna vara lite om mig du skriver..har också haft Feng shui period med spegel i speciell fönsterkarm för välgång. Hihi!
Healing, hypnos, astrologi... det mesta sk new age har jag tröskat mig igenom.
Kram på dig och önskar dig en trevlig helg.
Maggan http://livsglimtar.wordpress.com

Anonym sa...

Låter som en spännande matte. Var glad du som har en som inte är tråkig och slö./Rosa tankar

Anonym sa...

hej
jodå, tuttmanglingen gick bra, de återgick till sin normala form efteråt och nu är det bara att vänta på svaret...

ha det gott...

Anonym sa...

Bloggsvar Mindfulness: Åh, precis som jag... visst vill man tillbaka till den känslan man hade då? Hur gör du för att komma dit?

Anonym sa...

Ååå Lilla Vovven
Du är för söt och bloggar härligt. Skrattade gott när jag i tanken såg dig sittandes med blomman.
Men du förstår säkert att matte gör allt det där för hon är rädd om dig, så svälj duktigt dina "äckliga" vitaminer tillsammans med hjärtmedicinen.
Det var trevligt att få lite roligt skvaller om matte, sett ur din synvinkel.

Var rädd om dig vovven!
Klappar dig varmt genom cyberrymden