onsdag, september 05, 2007

Tack vännen!

MOA, den här buketten är till dig.

Snälla, gå in och läs och njut av en av de mest fantastiska bloggarna. Där finns nu en oerhört vacker illustration av mig, samt en dikt som verkligen visar på hur vi har det, vi som jobbar inom vården. Tusen tack!

Min lilla svärmor, som jag har skrivit om i två inlägg tidigare, har åter hamnat på sjukhus. Hemtjänsten säger ifrån igen, de kan inte längre sköta henne hemma. De enda som inte förstår det, är de inom kommunen, som fördelar platser på särskilda boenden.
Ska hon behöva dö av sin svåra hjärtsvikt, för att de ska förstå hur sjuk hon är?

17 kommentarer:

Anonym sa...

Jag såg att jag hade skrivit fel, det är din svärmor det gällde. Så nu har jag rättat till den. Jag blev så upprörd när jag läste hur de behandlar henne så illustrationen bara kom i både färg och form som om den skissen jag hade fick eget liv.

Hoppas innerligt att hon får rätt vård och du?? Var rädd om dig, tack för blommorna och många varma kramar får du av mig.

Margareth

Anonym sa...

Hej
Stackars Dig och Din svärmor! Jag vet hur man måste kämpa för att anhöriga skall få rätt vård.Särskilt när ansvaret bollas mellan kommun o landsting.Hoppas det löser sig!

Anonym sa...

Hej! Tittar in här och säger hej! Det är synd och skan att gamla, svårt sjuka inte får det de vill ha! Önskar dig en fin eftermiddag och kväll!

MVH

Anonym sa...

Hej!
Först vill jag säga ett stort GRATTIS till att du har blivit bloggillustrerad av MOA, denna underbara människa.
Så hoppas jag verkligen att det ska lösa sig för din kära lilla svärmor på bästa sätt.
Kramar om dig!

Anonym sa...

Hoppas verkligen det ordnar upp sig för svärmor. Hemskt att det ska behöva gå till så...

Ska titta in till bloggen du nämner. Kram:)

Anonym sa...

Det var error, f�r f�rs�ka n�sta g�ng jag tittar in. Kul med uppskattning.

Ejsans sa...

Har läste MOA och kan inte annat än hålla med. Hon har träffat exakt på pricken.
Men nu måste de ju göra något åt din svärmor. Jag tycker det är skandal.

Kram
Hälsa Lilla vovven

Anonym sa...

Så här skrev jag till Margareth...
Uj, det var Imse på pricken! Tack för den illustrationen av en av mina bloggfavoriter. Jag har läst Imse sen hon startade blogga och hon är också en av dem som allra flitigast kommenterar hos mig.
Din illustration av hennes blogg är en stor, glad illustration! Tack för den!

Angående din svärmor... ja vad kan jag säga annat än att jag hoppas allt ska lösa sig till det bästa!

Ha det gott! /Katrin

Anonym sa...

Ja hon är verkligen för underbar denna kvinna =)
Hoppas verkligen att det löser sig för din svärmor =)
Ni som jobbar inom vården gör ett fantastiskt jobb =)
Ha en bra fortsätttning på dagen, kram =)

Anonym sa...

Det är skrämmande hur dom behandlar folk idag!
Vicke

Ejsans sa...

Jo du. Det finns mycket konstiga djur runt om mig.

Såg att glasögonen blivit moderna igen.
Kram

Anonym sa...

Usch så tröttsamt det är när inte vård kan samordnas, när saker faller mellan stolar, när ingen ser till att den lilla människans behov tillfredsställs! Utan när bara pengar räknas...vad saker kostar... Fy bubblan! Livskvalitet måste väl för 17 få kosta?!!!! Hoppas och önskar att du orkar kämpa på å svärmors vägnar!
Sköt om dig! Bamsekram från kloktok

Anonym sa...

Tittar in här på fredgas morgon och hoppas du har det gott. Hoppas också att det kommer att ordna sig för din svärmor. Trevlig helg!

MVH

Anonym sa...

God morgon min go´a vän i etern =)
önskar dig en bra dag och en trevlig helg, lämnar en korg full med helgmyspys i, kramar =)

Anonym sa...

Såg den, den va så himla varm och fin. Hon är makalös att göra bilder. Jag fick också en som jag nu har som användarbild. Den fick mig tårögd. Din är lika vacker den.
Vänligen carina
Ps. Bra att du tar upp problem i vården för ni som jobbar gör ett jättejobb utan resurser. Har själv jobbat där men inte längre.

Anonym sa...

http://blogg.aftonbladet.se/506/perma/534532

En liten kram:)

Anonym sa...

Efter att ha bott några dagar på servicehuset hos pappa kan jag bara fortsätta att känna beundran för personalen som gör ett jättebra jobb med alla boende. De bemöter de gamla väldigt fint med respekt för personen.

Läste MOAs inlägg. Mycket bra skrivet.

Tycker att platsbristen på särskilda äldreboende är under all kritik.
SAKNAR ORD!

Sköt om dig!
Kram