onsdag, september 26, 2007

Stand up for the Monks and the people of Burma!

Jag har under många år varit intresserad av det slutna landet Burma. Jag har följt Aung San Suu Kyis mångåriga och envisa kamp mot diktaturen och för demokratin.
Nu måste hela världen reagera och stå upp för det Burmesiska folket.
Vad jag kan förstå, så går enda vägen till generalerna i Burma genom Kina. Och det gör ju det hela enkelt!
Vi bojkottar OS i Kina nästa år! Lätt som en plätt!
Nu på fredag uppmanas alla människor att bära röda tröjor, för att visa vår sympati med munkarna och folket i Burma. Gör det du med!
Och gå in på den här länken!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ängel...*kram*

Kan du lägga till den här länken till ditt inlägg:

http://www.avaaz.org/en/stand_with_burma/f.php?cl=20394589&signup=1

Det är en protestlista som sprids runt om i världen. Ju fler som skriver, länkar, sprider den vidare, desto bättre.

Som ringar på vattnet.

Varm kram och TACK
Margareth

Anonym sa...

Bra skrivet. Du är klok du, men bilderna om din karaktär fattar jag inte, fast de är fina ändå. Jag prenumererar gratis på avaaz, himla tur nu när länken verkligen kan göra nytta. Bra länk, speglar världen kunnigt i alla lägen. baba Uno

Anonym sa...

absolut att jag kommer att ha en röd tröja på mig på fredag!

jag har varit inne hos vicke och vandrat vidare genom länkarna och skrivit under protesten...

visst är Amy Winehouse röst fenomenal... men att hon sen är en strulig själ med drogproblem ... synd

Anonym sa...

Det är skönt att se så många blogga om det! Det får inte flyta mer blod nu!
Vicke

Anonym sa...

Hej Ska jag lätt göra fast jag får bära den under medeltidsklänningen ....är på mässa.....fast det kanske räknas ändå=)
Kram

Anonym sa...

jag kan inte annat än engagera mig i ett sådant ärende, självklart att jag länkar

ha en bra fortsättning på kvällen.

Ejsans sa...

Om man ska på begravning då?

Hälsa Lilla vovven

Kram