fredag, september 07, 2007

Utmaning

Curlingmormor har utmanat mig. Jag ska skriva sex underliga/egendomliga saker om mig själv. Då så, då sätter jag igång.

1. Jag har haft besök av ett spöke. Jag vet vem det var och blev inte ett dugg rädd. Bara glad att han kom.
2. Kan plötsligt börja tänka på en person, som jag inte har sett på åratal. Nästa dag brukar jag möta eller se denna person.
3. Känner på mig när det ska hända riktigt obehagliga saker, till exempel dödsfall. Brukar tänka på det som katastrofkänslor.
4. Nu till något mera jordnära. Jag älskar skor och väskor. Inte fina klackskor, utan rejäla skor och kängor. Gillar också rejäla läderväskor. Har en "The Bridge", som jag köpte på second hand för 45 kronor! Den är stor och härligt sliten.
5. Gillar att resa, att flyga och åka tåg. Tycker om att vara på flygplatser. Åker gärna till ovanliga ställen.
6. Älskar parfym. Är annars inte så mycket för makeup, men parfymer har jag hur många som helst.

Nu går utmaningen vidare till de som känner för det.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är bäst att svara på utmaningarna *skratt* är jättedålig på det själv,skäms verkligen.
Jag har oxå "spöken" hemma ibland konstigt men jag känner av min mamma väldigt ofta. Kanske bara inbillning men vem vet..inte jag

Anonym sa...

Det var intressant läsning:-)
Vill önska dig en trevlig helg. Ha det gott & sköt om dig. MVH & kram från Kloktok

Anonym sa...

Det är så kul att läsa, men just nu orkar inte jag med någon utmaning, vill fokusera på andra den lilla tid jag har *L* här på bloggen. Rosa tankar...

Anonym sa...

Önskar dig en trevlig helg!

MVH

Anonym sa...

Intressant att vara kännande...jag är mer okänslig för den andliga världen, förutom att jag känner en obehaglig känsla i min lokal om jag behöver springa tillbaka efter att jag har stängt och det är mörkt.
Enligt en kollega har jag en ond ande i min lokal.( Precis vad jag behöver, jag får tände ljusen i fortsättningen).
Ha det gott!

Anonym sa...

Jätteintressant och en superläcker bild.
Kramar =)

Anonym sa...

Om andar är inte onda, varför känner jag obehag? För övrigt känner jag inga obehag i min egen lägenhet i mörkret.

Anonym sa...

Intressant det där med spöket och dina föraningar...

Ha en bra lördag!

Anonym sa...

Det var intressant att läsa och jag kände aha, en gång och det var inför tvåan. Ofta när jag har pratat om ngn person man inte sett på länge, så dyker den upp strax därefter i ett annat sammanhang, man träffar den själv eller ngn annan gör det, eller så hör man tals om den fast man inte gjort det på så länge...Konstigt.

Ha en fin kväll! :)

Anonym sa...

En del av det du har upplevt stämmer in på mig med!
Vicke

OnTop sa...

Tack för tipset. Ska testa på måndag.
Ha det gott!
Antonia

Anonym sa...

För att undvika förvirring. Skriver jag igen.
Tack för tipset, testar på måndag.

Anonym sa...

Kikar in och önskar dig en skön söndag. Ha det gott. MVH & kram från Kloktok

Anonym sa...

Kul att läsa. Jag undrar alltid varför folk som upplevt det här fenomenet kallar det ett besök av ett spöke. Det finns inga spöken men det finns hjälpare. Som du skrev känner man vem det är. Varmt och gott.
Kramar =)