söndag, september 09, 2007

Nånting hände

Jag hoppas för allas skull att det snart blir klarlagt vad som hände lilla Madeleine. Föräldrarna måste leva i en oerhörd mardrömssituation, vad som än hände där på hotellrummet.
För inte lämnar man sina barn ensamma på ett hotellrum för att själva gå ut och äta på restaurang? I ett främmande land. På kvällen. Vilka ansvarsfulla föräldrar gör så?

Jag skulle aldrig ha kommit på tanken att göra så, när mina barn var små. Jag skulle ha fått så många "tänk om känslor", att jag aldrig skulle ha klarat det. Jag skulle ha tänkt att barnen kunde vakna och klättra ut genom fönstret. Eller gå ut på gatan och bli påkörda. Eller ramla i poolen. Eller......
Kanske att jag också skulle ha tänkt att barnen kunde bli kidnappade, även om det skulle ha varit ganska långsökt.

Så vad hände där på hotellrummet? Det har skrivits att mamman gav barnen lugnande medel, för att de skulle sova. Var det så? Gick någonting väldigt fel i samband med det?
Fick Madeleine för hög dos, så att hon slutade att andas? Eller fick hon rent av för låg dos, så att hon vaknade omtöcknad? Gick hon då upp, och ramlade och slog i huvudet, så att skallen spräcktes?

Eller stämmer den mest osannolika teorin, att någon tog sin in i rummet och kidnappade henne?

Vad som än hände, så måste föräldrarna idag ha oerhörda samvetskval. Jag hoppas för deras skull, för de andra två barnens och övriga släktingars skull att sanningen snart kommer fram.

16 kommentarer:

Anonym sa...

det är ett fall som kommer att fortsätta att förundra oss, har ingen känsla av att det kommer att få en lösning heller.... tyvärr.

tack för tycket om mina alster ;-)

ha en fortsatt skön söndag

Anonym sa...

Det är så ofattbart och hemskt och jag förstår inte varför det ska finnas ett lidande i världen...Tänker både på flickan, vad hon nu har varit med om och föräldrarna om de är oskyldigt...så hemskt!

Sen, jag skulle heller aldrig lämnat mina, tänker precis som du, allt som kan hända...Men jag vet att vi alla är olika och om det nu var vägg i vägg, vilket det kanske inte var? Men om...och de tittade till barnen regelbundet, då kanske jag kan ha en liten förståelse...Liten.

Hoppas det löser sig, på rätt sätt iaf.
Finns förresten inget rätt här, bara om flickan återkom oskadd...

Ha en fin dag:)

Anonym sa...

För min del tror jag att föräldrarna är inblandade på något vis. Jag kan inte själv förstå att man bara kan lämna sina barn ensamma. Jag hade inte gjort det på hemmaplan ens för en sekund. Gräsligt ansvarslöst helt enkelt och en mycket tragisk historia vad nu än har hänt...

Anonym sa...

Fruktansvärt tragiskt ovasett vad som hänt. Finns bara förlorare och den allra största är detta lilla flickebarn som förlorade livet, sin framtid.

Ha det gott!
Kram

Anonym sa...

Ja gode gud man undrar verkligen. jag har inte orkat följa med nu på ett tag därför blev det så överraskande att läsa att mamman var inne på förhör.
Nej inte lämnade man barnen, men på min tid var vi inte ens ute utan dem :) Jo då någon gång per år och då var mormor eller en känd barnflicka barnvakt i hemmat.
Kram

Anonym sa...

Detta som har hänt är fruktansvärt. Men man undrar lite över föräldrarnas agerande? Som någon sa på tv så försvinner det barn i Europa varje dag. Inte blir de några tidningsrubriker. Föräldrarna har lagt ner mycket tid, möda och pengar på att nå ut i media och skaffa sig "offerrollen". Något konstigt är det med detta.

Anonym sa...

Det är verkligen hemskt och det är ingen ursäkt men restaurangen låg nedanför deras fönster, bara ca 8 meter ifrån men det är absolut inte bra gjort som sagt. Men det gör ju det hela mycket förbryllande när dom hade fönstret framför sig. ???

Anonym sa...

Om det var så att dom gav barnet något att sova på så anser jag att dom borde straffas bara för det, man söver ingen för att få vara ifred!
Vicke

Anonym sa...

Visst e där en del som är helt snurrigt i föräldrarnas beteende....Ovsett är det hemskt att det kan hända ett barn hemska saker, de skall vara fredade!
KRAMAS MERA!

Anonym sa...

God morgon go´a vän i etern =)
skulle heller aldrig komma på tanken att lämna barn själv på det viset och jag hoppas verkligen att sanningen snart uppdagas....

Ha en bra dag, lämnar en frukostbricka, kramar =)

Anonym sa...

Mamman har ju erkänt att hon brukar ge flickan lugnande för att hon ska sova... Undrar hur många som gör det av föräldrar som är läkare? Jag tror föräldrana är de skyldiga... Hela historien har varit mystisk från början... Hur många föräldrar orkar åka till påven vid ett påstått pedofilisk kidnappningsdrama av sitt barn?
KLoktok tycker det tyder mer på skuld och sökande av förlåtelse för egen del...
HA det gott & sköt om dig! MVH & kram

Anonym sa...

Jag tänker precis som dig skulle aldrig kommit på tanken att lämna dem ensamma. Man gör inte så med sina barn om man bryr sig. Pratade med min man om det för ett tag sedan och vi kom fram till att vi aldrig har lämnat våra ungar på det viset någonsin. Våra barn är det finaste vi har upplevt i detta liv skulle aldrig ha chansat och övergivit dem, för det är ju det de har gjort.
Jag anar ugglor i mossen i hela historien, hemskt helt enkelt.
Kram Maggan http://livsglimtar.wordpress.com

Anonym sa...

Hej
Vilken sanningen än är så hoppas jag att den kommer fram till slut.

Anonym sa...

Allt känns snurrigt kring det där fallet, hoppas sanningen kommer fram..

kram på dig

Anonym sa...

Kram till dig. =)

Anonym sa...

Jag har också funderat mycket på det här, har aldrig tänkt så att hon kan ha vaknat och gått upp och ramlat och slagit sig. Inte en helt tokig tanke om hon var drogad. Jag skulle ha tänkt på brand om jag lämnade mina barn. Hotell och brand är jag så nojjig för./Rosa