måndag, september 17, 2007

Magiskt

Imorgon ska jag gå på ett föredrag om "Reikihealing". Jag gillar allt som är mystiskt och oförklarligt. Ingen skulle bli lyckligare än jag, om jag fick se ett UFO.
Jag tycker att det är spännande med urbefolkningar och magiska riter.
Om jag har levt några liv före detta livet, så har jag förmodligen varit häxa eller någon slags trollpacka. Blev nog bränd på bål.
Eller också har jag tillhört någon nomadbefolkning i Asien, med tanke hur jag kände mig hemma bland nomaderna i Mongoliet, när jag var där förra året.
Tyvärr har jag inte fått uppleva så mycket magi i det här livet. Men jag vill, vill så gärna!
Har DU varit med om något magiskt?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Magiskt? Oförklarligt snarare. När jag kom hem till vårt hus en gång när jag var liten hade jag glömt min nyckel. Jag kände mer och mer panik för jag var kissnödig!
Jag kände på dörren, drog i dörren, ryckte i handtaget mm men dörren VAR låst. Två metallbitar skymtade tvärs över "springan" och när dörren var olåst var där bara en. Jag är HELT säker på att dörren VAR låst. Mamma hade åkt till stan och hade låst efter sig. jag var nu RIKTIGT kissnödig, bad INTENSIVT till "högre makt" GÖR SÅ ATT DÖRREN ÖPPNAS"!!!!!!!!!!!
Klick sa det och dörren var öppen!

Jag höll på att "svimma" av förvåning. hur hade det gått till? Huset var nybyggt och dörrlåset riktigt stadigt men dörren VAR öppen.
Obegripligt!

Jag har två gånger i mitt liv "hört en inre röst" som hjälpt mig i riktiga krissituationer. Bägge gångerna var det det som rösten sa sant, vilket visade sig först senare.
Var rösten kom från har jag ingen aning om.

Knepigt nog är jag helt "icke-religiös" men med en djup trygghet inom mig om att allt livet bjuder på inte alltid går att förklara och att det heller inte behövs.

Ha det bra på reikihealingen!
Katrin

PS Skällt på min Sir Vääs? När det var jag som inte tankade?? Nej, men en liten kommentar om att det hade varit bra om han varnat mig för att det var lite bensin fick han höra. Sen skrattade vi åt eländet...
;o)

Anonym sa...

Jag har haft flera ut ur kroppen upplevelse där ngr av gångerna haft stor betydelse över hur jag sedan tänkt i den här dimensionen. Möten jag fått om det sedan varit nutid, baktid eller framtid kan jag inte vara säker på. /Rosa tankar

Anonym sa...

Oj, vilken spännande berättelse av Katrin...

Och jag ser fram emot att läsa om när du varit där!

Kram:)

Anonym sa...

magiskt? njaej... men kanske :-)

jag har garanterat varit häxa tidigare, takterna sitter fortfarande i

drömtydning? vågar inte... jag tycker jag har rätt skräckiga drömmar....

ha en skön kväll

Anonym sa...

Ang ut ur kroppen..... det var inget jag m�dde bra av eller vill ha tillbaka. Mannen l�ste om Agneta Uppman i Expressen, som h�ll f�redrag om det h�r och vi tog kontakt med henne. Hon hade en tvillingsyster som m�dde lika d�ligt som mig av att ha ut ur kroppen...... medans hon sj�lv m�dde bra. Hon l�rde mig hur jag skulle bli av med dem precis som sin syster hade gjort. Sedan dess har jag inte haft dem. Ibland kan jag t�nka att idag hade jag nog uppskattat dem. Nu hade jag ocks� v�gat hantera dem, men det v�gade jag inte d�. Ville bara tillbaka och var alltid r�dd. F�rst efter tr�ffen med henne s� blev jag lugn, men d� b�rjade jag min resa med att bli av med dem. En teori �r att man f�r dem n�r man hamnar i ett chockl�ge som jag gjorde med Jimmy. Det var d� allt b�rjade./Rosa

Anonym sa...

jag kom på en grej

jag är rätt bra på att tala om för tjejer när de är med barn, ibland innan de ens vet de själva. jag brukar också vara bra på att tala om vilken sort de har i magen, har inte haft fel mer än en gång, men då var det tre tjejer gravida samtidigt.
en gång pratade jag med en väldigt gravid kvinna, mamma till 2 andra barn på samma dagis som min dotter. jag frågade när det var dags att föda, hon svarar att det egentligen varit för två dagar sedan, jag tittade på henne en stund, sen hör jag mig själv säga "på tisdag får du en flicka"
samtidigt undrar jag om jag är riktigt klok som säger så, men, mycket riktigt, hon fick en flicka den tisdagen, vi träffades ca 2 veckor efteråt och hon sa att det var det märkligaste hon råkat ut för någonsin..
:-)