söndag, augusti 23, 2009

Faran med tristess

I ett anfall av tristess, svarade jag ja på ett erbjudande från Dagens Nyheter, om att få tidningen gratis på helgerna, fr-lö-sö, i fyra veckor, mot att jag svarade på några frågor efter periodens slut.

Nu inser jag att det kanske inte var så smart.
Tidningen består av femtioelva delar, som tar minst två timmar att läsa igenom, vilket innebär att hela förmiddagen i princip går åt till tidningsläsning.

Sen blir högen med returtidningar extremt stor.
Och, det värsta av allt, jag kommer säkert att förföljas av DN i tio års tid, i deras iver att göra mig till prenumerant.

Sen måste jag säga att det är en rätt så snobbig tidning. Musik och böcker som omtalas i den, är inte precis det som finns i var mans hem. Tror jag i alla fall.

Nåväl, jag får väl helt enkelt bli lite finkulturell under fyra veckor, och vem vet, jag kanske blir omvänd och inte alls är ett svårfångat byte för prenumerationsjägarna!

9 kommentarer:

Znogge sa...

Så det är finkulturen som härskar hos dig nu! Gratis är kanske inte alltid gott så ;-)

Kram och ha en fin söndag!

Vicke sa...

då kan du bli förkovad i vissa ämnen med andra ord

Bibban sa...

Oj den tidningen är alldeles för mycke för mig..men man vet aldrig, jag kanske åxå skulle nappa på erbjudan när jag har lite tråkigt;)
Ha en skön söndag

Pinglan sa...

Hihi, så länge det är gratis kan man ju prova på.

Ha en fin fortsatt söndag!

Nonna sa...

Tyvärr så blir man jagad med blåslampa då man anmäler sig till enkäter m.m.den missen har jag gjort på datorn och blev nästan aldrig av med dem dessutom fick jag en hoper telefonförsäljare på halsen. Tydligen upphörde "NIX-lagen" att gälla och man påstods ha godkänt att dom fick ringa!! HA!
Sen dess svarar jag inte på nånting sånt - det är ju synd för en del är säkert seriösa men så blir det ju man drar alla över samma kam!
Om du har kamin så kan du ju alltid använda tidningen då du gör upp eld!
Kram Nonna

Åsa! sa...

Jag som varit lite småintresserad av just DN, men inte har jag fått något helgerbjudande inte:(

Pia sa...

För 20 år sedan(jäklar vad länge sen...) fick jag ett liknande erbjudande. Men jag upptäckte att jag fick sitta på golvet och läsa alla tidningar. De var ju stora som hus!!! O jag håller med, tycker det är lite av en "snobb"-tidning.. Har faktiskt aldrig läst DN efter den där perioden!! :o)

Veiken sa...

Min pappa sa alltid att man ska läsa alla sorters tidningar och sedan bilda sig en egen uppfattning. Flera tidningar fanns hemma hos oss pga att min pappa jobbade på posten och på den tiden var tidningarna gratis för dom anställda. Jag HAR bildat mig en egen uppfattning och det är INTE den som DN står för;) Kram

trollpackan sa...

Kan ju vara lite kul med en morgontidning, och du kan säkert få några tips och annat matnyttigt att läsa.
Jag har gjort samma sak med SvD, och den börjar att droppa in den 28/8, ser fram emot det;)